Ha nem szeretnél lemaradni semmiről, akkor neked szól az Ez történt rovatunk, melyben összefoglaljuk a hét eseményeit: röviden azon apróságokat, amiről a héten nem írtuk, s felsorolva azokat, amikről részletesebben értekeztünk. Jó böngészést és olvasgatást!

PC

Matt Stone, aki a South Park társalkotója, megszólalt a South Park: The Stick of Truth elhíresült cenzúraügye kapcsán. „Nem akartuk megváltoztatni a tartalmat, ezért kis kártyákat írtunk, amelyen elmagyarázzuk, hogy mi az, amit nem láthatnak a játékosok, röviden viccet csináltunk a dologból. Igaz, hogy a kivágott részek a tartalom minimális százalékát teszik ki, de szerettük volna, ha az európaiak tudják azt, amit más játékosok végigjátszhatnak, és nem tudjuk, hogy ez miért van így. Ez nem jó, hanem sokkal inkább nevetséges, elkeserítő.” Közben a PEGI, az európai korhatár-besoroló bizottság is megszólalt. Állításuk szerint a Ubisoft döntése volt, hogy megvágják a játékot, amikor ők már ráütötték a programra a 18+ (vágatlan) plecsnit: „A kiadó döntött úgy, hogy változtatásokat hajt végre a játékon, így nekünk újra el kellett azt bírálnunk. Nincs tudomásunk afelől, hogy ez miért történt így, és éppen ezért nincs további hozzáfűznivalónk a dologhoz.” -- jelentette ki a PEGI egyik illetékese.

south-park-the-stick-of-truth-europe-censor.jpg

Az Irrational Games bezárt, most pedig névtelen alkalmazottak mesélték el, hogy teltek az utolsó napok. Állításuk szerint néhányan sejtették a leépítéseket, ugyanakkor a többieket az izgatta, hogy a Burial at the Sea második epizódjának megjelenése után a vezetőség mit talál ki következő feladatnak. Ken Levine az alkalmazottakkal is két órával a hivatalos sajtóbejelentés előtt közölte a szomorú hírt, amely általános megdöbbenést keltett, a fejlesztők csendben, szorongva ültek egy néma teremben. Ugyanakkor az pozitívum volt, hogy a vezetők sok információval is ellátták az elbocsátott alkalmazottakat, akiknek nem kellett azonnal távozniuk az épületből. Elég időt kaptak, hogy eddigi munkáikból összeállítsanak egy portfóliót, összerakják személyes csecsebecséiket, ingóságaikat, amiket aztán segítettek is elszállítani. Így ért véget az a stúdió, amelynek a fantasztikus System Shock 2-t, és a Bioshock-szériát is köszönhetjük. Kár érte.

A GoD Factory: Wingmen nem volt sikeres a közösségi finanszírozás csataterén, a Nine Dots Canada ugyanis nem tudta megszerezni a kellő összeget a munkálatokhoz -- nem kell azonban lemondani a játékról, melyben 4v4 küzdelmeket vívhatunk az űrben. A fejlesztőcsapat a hét elején jelentette be, hogy öt hónappal a Kickstarter-kampány kudarca után sikerült nyélbe ütni egy üzletet a Namco Bandai kiadóval, így a GoD Factory: Wingmen elkészülhet. A Nine Dots Canada sok-sok tárgyalás után érte el ezt a kapcsolatot, korábban ugyanis egészen nagy összegeket is visszautasítottak más, nem optimális ajánlattal előálló cégektől.

Blake Jorgensen, az EA pénzügyi igazgatója egy konferencián kijelentette, hogy a Battlefield 4 technikai problémái nem ártottak a Battlefieldnek, mint márkának. Szerinte a problémák a játék összetettségéből adódtak, nem azért, mert a fejlesztők rossz munkát végeztek. „Extra tartalmakat próbáltunk nyújtani a játékosoknak, hogy visszajöjjenek, és játsszanak a negyedik résszel. Azt tapasztaltuk, hogy ez jól működik. Az a feladatunk, hogy a lehető legjobb játékélményt nyújtsuk, és a jövőben is ezt fogjuk tenni.”

Pontos dátum egyelőre még nincs, de az már biztos, hogy a Valve-féle DotA 2 bajnokság, a The International idén júliusban lesz, ezzel alaposan felkavarva az állóvizet. Az ugyanis, hogy augusztusról előbbre költözik a több mint egymillió dollár összedíjazású rendezvény, azt eredményezi, hogy az ESL saját DotA 2 bajnokságának időpontja is változik, a Major League Gaming alelnöke, Adam Apicella pedig jelezte, hogy ez a döntés csak ártani fog a pro gamer-közösségnek, ugyanis az MLG DotA 2 bajnokság szintén ebben az időszakban, a The Internationalhoz közel esedékes. A Valve még nem hozta nyilvánosságra, hogy hol fogják tartani a rendezvényt: a cél az, hogy seattle-i Key Arenát foglalják le az eddigi, méreteiben kisebb Benaroya Hall helyett, de nem biztos, hogy meg tudnak egyezni a helyiség üzemeltetőjével.

Visszatért tetszhalott állapotból az OnLive, a nagy durranás pedig az, hogy partneri kapcsolatot kötöttek a Valve-val. Ennek értelmében a steames játékaink felhőben tárolt mentéseit képes kezelni az OnLive rendszere, így az asztali PC-n elkezdett játékunkat táblagépünkön, telefonunkon, vagy akár egy másik, távoli gépen folytatni tudjuk.

A szolgáltatás a CloudLift nevet kapta, s egy előfizetéses rendszerről van szó, mely havi 15 dollárért könnyíti meg az életünket -- már ha valaki arra vágyik, hogy bárhol folytathassa a programjait. Kezdésnek többek között a Batman: Arkham Origins és a Saints Row 4 támogatott, de idővel más címek is jönnek. Természetesen az OnLive továbbra is kínál játékstreamelést, mégpedig havi 10 dollárért.

Pontos megjelenési dátumot kapott a War of the Vikings: a Fatshark legújabb programja április 15-én fog megjelenni kizárólag PC-re. Akit érdekel, az megveheti a szimpla kiadást 25 dollárért, de van 35 dollárért The Blood Eagle Edition, sőt 150 dollárt is elszórhatunk a The Valhalla Editionért. Előbbi digitális művészi albumot, zenei anyagot, valamint egy viking sisakot, extra festéseket, egy DLC-t és némi költőpénzt ad, míg utóbbi a játék minden elemét feloldja, hozzáférést ad a jövőben érkező bővítményekhez, illetve tartalmazza mindazt, amit a The Blood Eagle Edition.

A Humble Indie Bundle 11 nagy nyertese, mint kiderült, nem elsősorban a játékosok voltak, hanem a Pocketwatch Games, hiszen a kínálatban olcsón megvásárolható Monaco eladásai így elérhették a 750 ezres mérföldkövet, illetve zsebre tehettek 215 ezer dollárt. Mindez persze nem rekord, még csak kicsit sem, de mindenképpen nagy szó, főleg egy ilyen kis csapat számára.A Humble Indie Bundle 11 egyébként 2,3 millió dollárral zárt; 494 ezer vásárlás történt, aminek a nagy része, 370 ezer meghaladta az átlagos árat, ami nagyjából 4,7 dollárra állt be.

Egy ingyenes DLC jelent meg a Need for Speed: Rivalshoz, s ebben a Koenigsegg aktuális csúcsmodelljét, a One:1-t találjuk. A svéd gyönyörűség a rendőrség és az illegális versenyzők színeiben is kipróbálható PC, PS3, PS4, Xbox 360 és Xbox One platformon.

Még idén PC-re is megjelenik a BattleBlock Theater. Az átirat a konzolos eredetihez képest új ellenfeleket, Steam Workshop támogatást és tárgycserélgetést hoz, valamint azt a lehetőséget, hogy váltogathassuk a fegyvereinket. Pontos dátum még nincs, de azt tudjuk, hogy március 24. és március 31. között egy zárt béta lesz, amire a hivatalos oldalon már lehet jelentkezni.

Megjelenési hírek: Május 7-én Xbox 360-ra is megérkezik a Peggle 2, elindult a Project Spark bétatesztelése Xbox One konzolon, illetve március 26-én PS3-ra, PS4-re és PS Vitára is elérhető lesz a FEZ.

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2