Ugyan a 7 Days to Die közel 12 éves rekordjára nem licitált rá az Escape from Tarkov, azt nyugodtan kijelenthetjük, hogy Nikita Buyanov és a Battlestate Games nem siették el a játékuk 1.0-ás verzióig tartó fejlesztését. A zsánerteremtő extraction shooter fejlesztése 2012-ben kezdődött meg, majd 2017 nyarán vált először játszhatóvá, ekkor indult útjának ugyanis a zárt bétás, korai hozzáféréses verzió, melyet azóta toldozgattak-foltozgattak a fejlesztők. Akárhogy számoljuk, ez bizony nyolc év bétázást jelent - bár valljuk be: már jó ideje senki nem gondolt úgy az Escape from Tarkovra, mint egy félkész játékra.
És nagyon úgy fest, hogy a Battlestate Games brigádja is úgy érzi, hogy lassan már tényleg révbe ér az alkotásuk. Számos nagy újítás, új játékmódok, helyszínek és a kelleténél jóval több progression-wipe után még néhány nagyobb optimalizációs frissítést és javítást terveznek a játékhoz, ezek után viszont már késznek nyilvánítják a kivonásos PvPvE lövöldét. A lent mellékelt, friss roadmap szerint még az idei évben elkészül (hivatalosan is) az Escape from Tarkov.
Preliminary plan for #EscapefromTarkov updates in 2025. pic.twitter.com/1kdGBSxOSO
— Escape from Tarkov (@tarkov) April 18, 2025
Arra persze szintén mérget vehetünk, hogy az 1.0-ás release sem jelenti majd a fejlesztés végét. Ha a Battlestate Games még hosszú évekig le szeretné kötni a játékosok figyelmét (és miért ne szeretnék?), akkor csakúgy, mint bármely másik live service cím esetében, itt is kulcsfontosságúak lesznek az újabb és újabb tartalmi frissítések. Emellett pedig nem utolsó célkitűzés a nagyobb közönség elérése. A stúdió korábban már az érdeklődését jelezte aziránt, hogy idővel konzolokra is átköltöztessék az Escape from Tarkovot. Ha már valóban feature-complete lesz az alkotás, akkor lassan ennek a portolási munkának is eljöhet az ideje.
Borítókép forrása: Battlestate Games