A már egy ideje a Sony Interactive Entertainment égisze alatt tevékenykedő Bungie visszanyúl a múltba, egészen a Destiny és a Halo előtti időkbe. A stúdió a 90-es években a Marathon-trilógiával jegyezte be a nevét a történelemkönyvekbe, most pedig egy elég szokatlan reboottal támasztják fel ezt az őrülten kreatív, mélyen cerebrális franchise-t. Igen ám, de az új Marathon nem az eredeti (leginkább csak a System Shockhoz hasonlítható) trilógia nyomvonalát követi - helyette egy kivonásos PvPvE lövölde lesz, többé-kevésbé az Escape From Tarkov és a Hunt: Showdown nyomdokait követve.

Ez pedig a fenti, egészen elképesztő cinematic előzetest látva is minimum megkérdőjelezhető döntés. Az lehengerlő látványú, közel kilencperces rövidfilmet az az Alberto Mielgo írta és rendezte, aki nem mellesleg három Emmy-díjat már bezsebelt a Love, Death & Robots epizódrendezőjeként, de művészeti igazgatóként ő álmodta meg a Spider-Man: Into the Spider-Verse elképesztő látványvilágát is. A Bungie tehát ilyen művészcsapattal dolgozik (ez egyébként látszik is a promóanyagokon), ám hiába lenne kézenfekvő, hogy a Marathon visszatérése is egy mély gondolatokat ébresztő, erős történettel rendelkező akciójáték legyen, a készítőknek láthatóan más volt az elképzelése. Sajnos nem véletlen, hogy ha extraction shooterekről van szó, általában kizárólag a Tarkov és a Hunt kerülnek szóba sikeres példa gyanánt. A legtöbb hasonló kihívó (köztük a Call of Duty DMZ-je) rendre elhasalt, az pedig mára világossá vált, hogy az online live service egyáltalán nem garancia a sikerre. 

De ne legyünk egyből ennyire borúlátók: a Marathon nemcsak az előre renderelt kedvcsinálóján, de az azóta megosztott gameplay videókon is remekül fest, a Bungie keze alatt pedig nyilvánvaló, hogy nem kell félteni az online játékmenetet sem (Destiny 2, helló?). Mégis nehéz nem párhuzamot vonni a tiszavirág életű Concorddal, amit szintén őrületes cinematic trailerek vezettek fel, majd egy olyan közegben szállt egyből sírba, ahol akkoriban csak a maga is haldokló Overwatch 2 jelentett konkurenciát. 

Az igazi buktató pedig pontosan itt lehet: ahogy korábban a Concord, úgy a Marathon sem Free-to-Play címként próbál majd betörni a piacra, igaz, a Bungie nyomott árazásról, vagyis valószínűleg 40-50 dollár körüli bilétáról beszél. Ezzel azonban mégis nehéz lesz rálicitálni a Fortnite, a Call of Duty vagy a Marvel Rivals ingyenes, és hasonlóan prémium minőségű ajánlataira. Természetesen a Bungie neve sokat dobhat a latba, ám ne feledjük, hogy a 343 Industries keze alatt hamar elhasalt a Halo Infinite ingyenes multiplayer módja is, a Marathon, mint cím pedig jóformán csak a 40 feletti korosztálynak mond bármit is. 

Mi mindenesetre hatalmas érdeklődéssel, de némi megalapozott kétellyel várjuk a Bungie idei nagy gurítását. A hamarosan induló zárt tesztkörök biztosan sokat elárulnak majd a játékról, szeptember 23-án pedig már mindnyájan rávethetjük magunkat erre a különlegességre PC-n, PlayStation 5-ön és Xbox Series X/S-en is.

Borítókép forrása: Bungie