Az Nvidia által 2018-ban bevezetett ray tracing (sugárkövetés) technológia a következő nagy ugrást jelentette a videójátékok számára. Teljesen átalakította a játékok vizuális megjelenítését a valós idejű tükröződésekkel és bevilágítással, viszont a bevezetése óta már eltelt hét év. Sokan úgy vélik, hogy a játékok sugárkövetés nélkül is lenyűgöző látványt tudnak elérni, vegyünk csak elő olyan alkotásokat, mint a Death Stranding vagy a Stellar Blade. Sőt, akár az annak idején sokat köpködött Assassin's Creed Unity-t is ide lehet venni, ami 2014-ben jelent meg és ray tracing nélkül is fantasztikusan nézett ki. Oké, mondjuk a Unity a mai napig fantasztikusan néz ki.

Egy friss felmérésből kiderül, hogy a játékosok többsége szerint a sugárkövetés totál felesleges. A játékosok 67,3%-a mondta azt, hogy a ray tracing nem szükséges a játékok élvezetéhez. A fő panaszuk az volt, hogy a technika túl komoly teljesítménycsökkenést okoz, és a legtöbb esetben nem is lehet igazán látni a radikális különbséget a látványvilágban, ha bekapcsolják a sugárkövetést. Egyesek szerint a ray tracing alkalmazása csak bizonyos esetekben mutat jól, például a Cyberpunk 2077 esetében, ahol tényleg hozzátett a városképhez.

Borítókép forrása: X