Nyugodtan szívvel kijelenthető, hogy mind a 2016-os DOOM-reboot, mind pedig annak folytatása, az Eternal kiválóan sikerült. Az id Software remekművei mai köntösbe bújtatva is meg tudták őrizni a legendás elődök formuláját, így a veteránok és az újoncok is megtalálhatták bennük a számításaikat – a démonok pedig sosem alszanak, szóval várható volt, hogy egyszer még a kezünk ügyébe akad a BFG 9000. Az id Software megerősítette, hogy a DOOM: The Dark Ages-ben a ray-tracing rendkívül fontos lesz, viszont nem kizárólag a látvány szempontjából – a játékmenetben is lényeges szerepet kap.

A TweakTownnak adott interjújában a játékmotor technológiájáért felelős igazgatója, Billy Khan elmondta, hogy az FPS-ben pontos és rendkívül aprólékos találatfelismerést fognak bevezetni, ami a ray-tracing nélkül nem lett volna kivitelezhető. A ray-tracinget is átvettük, de nemcsak a vizualitásban, hanem a játékmenetben is használjuk – mesélte Khan. A találatfelismeréssel a játék azonnal tudni fogja, hogy a kilőtt golyók az ellenség mely részét érték el és a technológia képes lesz különbséget tenni az összetettebb textúrák, anyagok és felületek között. Amikor elsütöd a fegyvered, a találatfelismerés képes lesz megmondani, hogy egy bőrből készült pixelt találsz-e el, ami egy fémből készült pixelt – tette hozzá. Ez a technológia végre valóban értelmet adna a ray-tracingnek, azon kívül, hogy szimpla látványelem az AAA-játékokban.