Nyugodtan szívvel kijelenthető, hogy mind a 2016-os, immár nyolc esztendős DOOM-reboot, mind pedig annak folytatása, az Eternal kiválóan sikerült. Az id Software remekművei mai köntösbe bújtatva is meg tudták őrizni a legendás elődök formuláját, így a veteránok és az újoncok is megtalálhatták bennük a számításaikat, a démonok pedig sosem alszanak, szóval várható volt, hogy egyszer még a kezünk ügyébe akad a BFG 9000, vagy esetleg egy másik ikonikus fegyver. Már május végén hírt adtunk arról, hogy DOOM: The Dark Ages néven láthat napvilágot a korábban csak Year Zero munkanéven emlegetett projekt, az akkori információk pedig szerencsére helytállónak bizonyultak, a júniusi Xbox Games Showcase során ugyanis valóban lerántották a leplet a franchise legújabb felvonásáról.
A kép forrása: Steam
Ahogy az sejthető volt, a 2025-ben érkező alkotás képében egy előzményt kapunk, melynek története (ami vélhetően most sem emelkedik majd szépirodalmi magasságokba, és ez így is van rendjén) során a rettegett Doom Slayer még nem a megmentő volt, hanem – ahogy az az alant mellékelt kedvcsináló elején is olvasható – az istenek és a királyok csodafegyvere. Merőben más környezetre számíthatunk tehát, mint az elődök esetében, ami eleve hozzájárul ahhoz, hogy ne egy szimpla rókabőrrel legyen dolgunk, ennél azonban sokkalta több újdonságra is számíthatunk a The Dark Ages-től. Kezdve például magával a játékmenet gerincét képező harcrendszerrel, ezúttal ugyanis sokkalta szélesebb arénákat kapunk, mint az Eternalben, így többnyire horizontálisan zajlanak majd az összecsapások (amolyan Serious Sam módra) – örülhetnek tehát azok, akiknek nem igazán voltak oda az ugrabugráért.
A kép forrása: Steam
Szintén fontos újítás, hogy ezúttal egy pajzsot is kapunk a tucatszámra érkező ellenfelek legyűréséhez, ami első blikkre ugyan furcsának hathat egy DOOM-játék esetében, ám tekintve, hogy akár láncfűrészként is használhatjuk, egyáltalán nem lóg ki a sorból. Mindemellett a közlekedésben is lesz némi szerepe, a lövedékeket is vissza tudjuk vele küldeni a feladónak, az id Software szakijai pedig jól láthatóan monitorozzák a videójátékos trendeket, hiszen a hárítás (parry) is fontos elemét képezi az eszköztárunknak – itt persze nem leszünk úgy rákényszerítve, mint mondjuk a Sekiro: Shadows Die Twice-ban. Ha pedig már szóba került a közelharc, ezúttal egy láncos buzogány garantálja majd a lőszerutánpótlást, az öklünkkel pedig szó szerint felvillanyozhatjuk az ellenfeleket, látványos képsoroknak tehát ezúttal sem leszünk híján.
A kép forrása: Steam
Üröm az örömben, hogy az imádott glory killek állítólag már nem kapnak külön animációt, ám ettől függetlenül a The Dark Ages-ből sem marad ki a rendszer, tehát a lila színben úszó démonokat továbbra is pillanatok alatt elintézhetjük a pajzs vagy a fegyverek (melyek között akadnak új darabok, például egy duplacsövű plazmapuska és egy koponyadarabokat szóró ketyere) segítségével. Örülhetnek továbbá azok, akik szerint a meglovagolható sárkány és a robusztus mecha volt a trailer fénypontja, rabid dentist (ő az egyik olyan rajongó, aki a QuakeCon során megtekinthetett egy terjedelmes bemutatót, később pedig meg is osztotta az élményeit) szerint ugyanis nem csupán egyszer használatos elemként lesznek jelen – olyannyira nem, hogy az utóbbi (ami egyébként Altan névre hallgat) még saját HUD-ot is kapott, nem mellesleg egy dupla forgótárassal is képes irtani az ellent, ha netán nem bizonyulna elegendőnek a vasököl.
Ami a technikai hátteret illeti, a DOOM: The Dark Ages a házon belüli id Tech motor legújabb verzióját használja, amivel elvileg elképesztő eredményeket ért el a csapat, így az ellenfelek armadája esetén is stabil képkockaszámra számíthatunk lehengerlő látvány mellett – az előző két felvonásból kiindulva egyébként szemernyi kétségünk sincs afelől, hogy ez valóban így lesz. Ugyancsak örvendetes, hogy PC és Xbox Series X/S mellett PlayStation 5-re is befut a lövölde, ami Phil Spencer szerint azért volt magától értetődő a Microsoftnál, mert egy olyan szériával van dolgunk, aminek elég sok platformon van megalapozott történelme, éppen ezért mindenki megérdemli, hogy játsszon vele. Mi a magunk részéről teljes mértékben egyetértünk ezzel az okfejtéssel, hiszen valóban egy valódi legendával állunk szemben, éppen ezért már tűkön ülve várjuk, hogy ismét belebújjunk a Doom Slayer páncéljába, és móresre tanítsunk „néhány” pokolfajzatot.
A borítóképek forrása: Steam