• Óriási arénákat ígér a DOOM: The Dark Ages
  • Ebből adódóan a démonok is többen lesznek, mint eddig bármikor
  • A pajzs pedig sok szempontból hasznos lesz az összecsapások során
  • Minderről Hugo Martin, a játék kreatív igazgatója számolt be

Noha túlzás nélkül észvesztő prezentációt kaptunk a vasárnapi Xbox Games Showcase képében, a show egyik csúcspontját már rögtön a kezdés után megkaptuk, méghozzá a DOOM: The Dark Ages előzetesének képében, ami úgy berúgta a ház oldalát, hogy még mindig dolgoznak a szakemberek a károk helyreállításán. Az id Software 2025-ben érkező lövöldéje a múltba invitálja a műfaj kedvelőit, amikor Doom Slayer még nem a megmentő volt, hanem – ahogy az a kedvcsináló elején is olvasható – az istenek és a királyok csodafegyvere, méghozzá a hatékonyabb fajtából. A játék kreatív igazgatója, a mindig vidám és lelkes Hugo Martin néhány extra infót is elárult a játék kapcsán, amik alapján kétség sem férhet hozzá, hogy ez a DOOM áll majd a legközelebb a legendás első részekhez.

A fejlesztő a Games Radarnak beszélt arról, hogy a munkálatok kezdetén ismét végigvitte az eredeti játékot (és a többieket is erre kérte), a lövöldözések közben pedig rájött, hogy ezt az élményt még mindig nem sikerült teljesen megismételni a modern felvonásokkal, éppen ezért a The Dark Ages nagyobb, szélesebb arénákat kínál majd, melyeken sokkal több démon vár felszeletelésre, mint korábban bármikor. Erről a megközeltésről nekem leginkább a Serious Sam-széria jut az eszembe, ahol a hatalmas pályákon sokszor 50-60 ellenfél rohant a szószátyár főhős felé, csak ezúttal ugyebár még mutatósabb hentparádéra számíthatunk, hála az id Tech motor legújabb verziójának, amivel állítólag elképesztő eredményeket értek el a szakik.  Az imént leírtak alapján talán nem nehéz kitalálni, hogy a soron következő fejezetben már inkább horizontálisan zajlanak majd az összecsapások, örülhetnek tehát azok, akik a pokolra kívánták a DOOM Eternal több szinten zajló, ugrásokkal tarkított küzdelmeit – én ugyan kifejezetten élveztem őket, de tudom, hogy sok embernek nem tetszett. Ahogy arra számítani lehetett, az eleinte furcsának ható pajzs is óriási szerepet fog betölteni a játékmenetben, hiszen a láncfűrész üzemmód mellett visszaverhetjük vele a lövedédeket, alkalmas a hárításra (ebből ugye láthattunk is egy jelenetet), valamint kiaknázhatjuk vele az ellenfelek gyenge pontjait, hogy aztán valamelyik új vagy régi fegyver segítségével tegyünk pontot a harc végére. Én jelenleg elképzelni sem tudom, hogy mik azok a banánhéjak, amiken esetleg elcsúszhat a DOOM: The Dark Ages, szóval tűkön ülve várom a megjelenést, addig pedig igyekszem fejleszteni a reflexeimet az előző részek segítségével.