Az Xbox új multiplatformos stratégiáját nem kell senkinek magyaráznunk: ha nem sikerül a saját fejlesztésű játékokkal Xbox-konzolokra csábítani a játékosokat, akkor a zöldek mindent megtesznek azért, hogy annyi potenciális vásárlóhoz eljuttassák a játékaikat, amennyihez csak lehetséges. Így kerülhet például PlayStation 5-re a Forza Horizon 5 és az Indiana Jones and the Great Circle, illetve így kerülnek majd többek közt Nintendo Switch 2-re is az Xbox Game Studios háztáji alkotásai.
A Microsoft videojátékos divíziójának első embere a Variety magazin interjújában áradozott a Nintendo Switch 2-ről - mindezt annak ellenére, hogy már javában készülnek az Xbox rivális handheld gépei is. Spencer elmondta, hogy eddig is remek volt a kapcsolatuk a Nintendóval, a Switch 2 generációjában pedig még erősebben csapnak majd a japánok markába.
In a new interview with Variety, the topic of the Nintendo Switch 2 came up, with Xbox's CEO of Gaming Phil Spencer calling Nintendo "a great partner" among other things.https://t.co/o6jSwXZYcH
— XboxEra (@xboxera) April 16, 2025
“Támogattuk az első Switch konzolt, és szeretnénk támogatni a Switch 2-t is. A Nintendo nagyszerű partnernek bizonyult. Úgy gondoljuk, ez is egy fontos, egyedi lehetőség arra, hogy elérjük azokat a játékosokat, akik nem PC-n vagy Xboxon játszanak. Lehetővé teszi számunkra, hogy tovább bővítsük a közösségünket, még több játékost elérve a franchise-ainkkal - ez nagyon fontos számunkra a játékainkat illető üzleti stratégiában. Én egyébként nagyon hiszek abban, amit a Nintendo jelent ennek az iparágnak, és végletekig támogatom azt, hogy mi is továbbra is együttműködjünk velük. És az, hogy ők is támogatják a mi franchise-ainkat, szerintem kulcsfontosságú része a jövőnknek.” - magyarázta Phil Spencer, aki a következő kérdésre válaszolva arra is kitért, hogy milyen hatással van a Switch 2 az új Xbox-hardvergeneráció terveire.
“Szerintem ebben az iparágban mindannyiunknak a közösségeinkre és az általunk épített játékosbázisra kellene koncentrálnunk. Engem inspirál, amit sok különböző alkotó és más platformtulajdonosok csinálnak, de hiszek a saját terveinkben. Természetesen folyamatosan alakítjuk, mit jelent ma Xboxnak lenni, és hogyan tudjuk elérni a játékosokat a lehető legtöbb helyen. Hárommilliárd ember játszik videojátékokkal a világon, és én minden reggel azzal a gondolattal kelek fel, hogy miként tehetnénk az Xboxot relevánsabbá ennek a hárommilliárd játékosnak. Ez pedig azon múlik, hogy vezető szerepet vállalunk abban, hogyan tehetjük elérhetővé a játékainkat és platformfunkcióinkat a lehető legtöbb helyen – legyen szó PC-ről, konzolokról vagy felhős játékról. Szóval végső soron a franchise-aink és a platformunk növekedése vezérel bennünket, és hogy az, hogy a lehető legtöbb játékos számára fontos szereplői legyünk a videojátékos világnak.”
Borítókép forrása: CBR, TweakTown
Bár nem szeretem a First person nézetet, de ha olyan jó a játék mint sokan mondják, lehet
leküzdeném az ellenszenvemet.