Túlzás lenne azt állítani, hogy a NieR: Automata hozta meg a széria első igazi sikerét, az viszont vitathatatlan, hogy Yoko Taro és a PlatinumGames 2017-es mesterműve előtt a NieR és annak testvérszériája, a Drakengard határozottan rétegjátékokként voltak elkönyvelve. 2B és az android háború többször végigjátszós sztorija azonban nemcsak a kritikusok és a hack-and-slash akcióra fogékony játékosok körében ment nagyot, de az általános játékpiacon is. Az AIAS kerekasztal-beszélgetésében elhangzottak szerint már több mint 9 millós darabszámban kelt el a játék, ezzel pedig a NieR: Automata tízszeresen túlteljesítette a PlatinumGames eredeti elvárásait. 

A Bayonetta-játékok alkotói nyilvánvalóan messze alálőttek a valós számoknak, de érdekes, hogy a széria atyja még a stúdió által becsült számokat is soknak érezte. Yoko Taro ugyanis (vagy a japános szerénységének, vagy pedig az eredeti NieR számainak köszönhetően) mindössze 750 000 darabszámos eladást tartott reálisnak, a PlatinumGames producere, Yosuke Saito pedig kerek egymilliós eladást tűzött ki célul. 

Mivel a NieR: Automata mindössze két év alatt készült el, ráadásul a fejlesztésre szánt büdzsé is kifejezetten alacsony volt, az immáron kilencmillió felett szárnyaló játék hamar a PlatinumGames és a Square Enix egyik legnagyobb pénzügyi sikersztorijává vált. Kifejezetten meglepő tehát, hogy a kiadó nem üttette a vasat a franchise felett, amíg az igazán forró volt: az elmúlt nyolc évben csak a NieR Re[in]carnation mobilos mellékága és a NieR Replicant újrázása csillapíthatta a rajongókat. 

Borítókép forrása: PlatinumGames