Az ingyenesen játszható online játékok száma az elmúlt években jelentősen megnőtt, a kiadók pedig olyan ingyenes címekhez hasonló sikereket próbálnak elérni, mint a Fortnite, az Apex Legends, a Warzone vagy a PUBG. Ezekben a játékokban az a közös, hogy mindegyik free-to-play érhető el, ám a szezonbérletek és battle-passok (meg a kismillió fegyver- és karakter-skin) már fizetősek, ami jelentős bevételt jelent. Nemrég például mi is hírt adtunk róla, hogy tavaly a PC-s játékok bevételének több mint fele kizárólag a mikrotranzakciókból származott, ami igencsak durva eredmény.

A SIFU mögött álló csapat, a Sloclap úgy véli, hogy az online játékoknak nem kell ingyenesnek lenniük a sikerhez – csupán jónak kell lenniük. A PC Gamerrel készített interjúban a Sloclap fejlesztői beszélgettek közelgő játékukról, a REMATCH-ről. A játék árazásával kapcsolatban a csapat kreatív igazgatója így nyilatkozott: Az egyetlen valódi módja a kereskedelmi sikernek, ha egyszerűen csak egy nagyon jó játékot készítünk. A REMATCH egy 5v5-ös kompetitív focis játék lesz, amely idén nyáron jelenik meg mindössze 30 dollárért. A Sloclap úgy véli, hogy a siker kulcsa a minőségben keresendő. Nyomott áron adják ki tehát következő játékukat (a Helldivers 2 és a Palworld is ennyiért került piacra), viszont rendkívül nagy figyelmet fordítanak arra, hogy szórakoztató legyen.

Borítókép forrása: Steam