A korai Assassin's Creed-játékok igen hamar igazi klasszikusokká váltak a játékosok körében, de ugyanez már nem mondható el a franchise legújabb bejegyzéseiről. Egyes játékosok szerint a korábbi címek jobb történetmeséléssel és sokkal jobban megírt karakterekkel rendelkeztek, aztán valahol a 2017-es reboot (Origins) környékén az egész átfordult abba, hogy minél nagyobb térképet kell kitakarítani. Többen belefáradtak a nem lineáris kampányokba, és inkább lineárisabb, irányítottabb játékmenetet szeretnének.

Rajongók különböző fórumokon és a közösségi médiában is megjegyezték, hogy talán itt lenne az ideje elengedni a hatalmas open-world térképeket és visszatérni a kisebb, lineárisabb történetvezetéshez. Többen egyetértettek abban, hogy a nem lineáris kampányok az Assassin's Creedben unalmas élményt eredményeznek, ez pedig – szerintük – az Assassin's Creed Origins és az Odyssey megjelenése óta velünk van. Megjegyezték, hogy jó lenne visszatérni a kezdetekhez és sokkal kisebb térképekkel megáldott Assassin's Creed-részeket készíteni, amiknél a történet fontos, nem a körülöttünk lévő, óriási világ a kismillió tennivalóval és gyűjthető cuccal.

Borítókép forrása: Ubisoft