Szokás szerint az idei QuakeCon sem mellőzte a meglepetéseket, hiszen senki nem számított például arra, hogy új kiadást kap a legendás DOOM-széria első két epizódja (a pakk ráadásul rögtön elérhetővé is vált), ahogy arra sem igazán fogadtunk volna, hogy négy évvel a megjelenést követően érkezik meg az előző generáció egyik legjobb FPS-ének tartott DOOM Eternal hivatalos modkészlete, melynek hála valódi tartalomdömping várható a jövőben. A résztvevők ráadásul abban a megtiszteltetésben is részesültek, hogy megnézhettek egy terjedelmes bemutatót a jövőre érkező, előzményként funkcionáló DOOM The Dark Agesből, amit még az Xbox Games Showcase keretében leplezett le a Bethesda, és amely az első képkockáival levett minket a lábunkról. A jelek szerint pedig van is miért várni a középkori környezetet kínáló hentparádét, két felhasználó ugyanis megosztotta a tapasztalatait Steamen, melyek aztán Redditen is felütötték a fejüket.

A legtöbb új részletet rabid dentistnek köszönhetjük, aki pontokban szedte össze a látottakat. A szerencsés néző posztja alapján két fegyver volt látható a prezentáción, az egyik egy hagyományos shotgun, a másik pedig egy duplacsövű plazmapuska – ez utóbbi azért elég izgalmasan hangzik, nemde? A minden bizonnyal a játékmenet gerincét képező pajzzsal kapcsolatban kiderült, hogy a nagyobb lényekbe dobva folyamatos sebzést generál, a kisebb szembenállókkal pedig azon nyomban képes végezni – ahogy azt láthattuk is a fent mellékelt előzetesben. Fontos továbbá, hogy a zöld lövedékeket egy jól irányzott hárítással visszaküldhetjük a feladónak, a parry pedig a közelharcban is nagy szerephez jut, szóval nem árt gyakorolni az erre alapozó videójátékokban. Apropó közelharc: a már a trailerben is megsuhintott láncos buzogány a lőszerutánpótlást hivatott elősegíteni, a puszta ököl szó szerint felvillanyozza a pórul járt démonokat, emellett pedig elvileg egy normál buzogány is található a repertoárban, ezt azonban nem mutatták meg az id Software szakijai.

A 2016-os rebootban bevezetett Glory Kill rendszere is átesett egy nagygenerálon, mivel elvileg már nincsenek hozzájuk külön animációk, viszont a lila színben úszó démonokat továbbra is pillanatok alatt elintézhetjük a pajzs vagy a fegyverek segítségével. Örülhetnek továbbá azok, akik szerint a meglovagolható sárkány és a robusztus mecha volt a trailer fénypontja, rabid dentist szerint ugyanis nem csupán egyszer használatos elemként lesznek jelen – olyannyira nem, hogy az utóbbi (ami egyébként Altan névre hallgat) még saját HUD-ot is kapott, nem mellesleg egy dupla forgótárassal is képes irtani az ellent, ha netán nem bizonyulna elegendőnek a vasököl. Ami pedig a legfontosabb (erről már Hugo Martin is beszélt korábban), hogy az Eternallel ellentétben ezúttal nagyobb, horizontális pályákat kapunk, a csetepaté pedig a hárítás és a blokkolás mechanika miatt valamivel lassabb mederben folyik, mint a legutóbbi, ugrálásokkal tarkított felvonás esetében. Külön érdekesség egyébként, hogy a pajzs a közlekedésben is hasznunkra lesz, ami a nagyobb távolságok miatt nem egy elhanyagolható dolog. Az id Software tehát jól láthatóan nem a széria legutóbbi fejezetét rakta be a mikróba a fejlesztés során, így lényegében garantált, hogy egy ismerős alapokon nyugvó, ugyanakkor mégis frissnek ható lövöldét kapunk a DOOM: The Dark Ages képében. Csak győzzük kivárni.