Az id Software már korábban is kihasználta az Nvidia által nyújtott lehetőségeket: a DOOM Eternal-hoz megjelenés után adtak ki egy javítást, aminek segítségével elérhetővé vált a valós idejű sugárkövetés a játékban, valamint DLSS-támogatást is kapott, az RTX 30-as szériára szabva. Azóta a két cég szorosabbra fűzte a viszonyt, így nem csoda, hogy a stúdió szakemberei szerint a sugárkövetésé a jövő, és ehhez elengedhetetlen a DLSS használata.
Az id Software az elmúlt években mindig elküldte az Nvidia-nak a DOOM: The Dark Ages éppen aktuális, játszható változatát, hogy ők is teszteljék, és jelezzenek vissza, min lehetne még finomhangolni. Ennek eredménye, hogy ugyan a megjelenés még odébb van, de az RTX 50-es széria tagjai és a Game Ready Driver-ek már most tökéletesen fel vannak készítve az új DOOM eljövetelére. A sugárkövetést egyébként PC-n, PS5-ön és Xbox-on is élvezhetjük majd, akár AMD kártyával is, viszont a path tracing (fejlettebb ray tracing) bekapcsolásához ajánlott lesz az RTX 40-es, vagy 50-es széria erősebb kártyáit használni.
A DOOM: The Dark Ages idén érkezik PC-re, PS5-re és Xbox Series X|S-re, a pontos dátum egyelőre nem ismert.