Az Astro Bot pont pár nappal ezelőtt zsebelt be újabb öt díjat, ezúttal a BAFTA Games Awards eseményen. A Team Asobi játéka kétségtelenül a tavalyi év egyik legnagyobb meglepetése lett, amit rengeteg tervezés előzött meg. Nicolas Doucet, a Team Asobi stúdióvezetője még a GDC 2025-ön tartott előadást az Astro Bot készítéséről, ahol rengeteg kivágott tartalomról is lerántotta a leplet.

Doucet a 23 változtatást megért belső pitchet/bemutatót mutatta meg a közönségnek, amit 2021. májusában írtak. Az alkotási folyamat így nézett ki: a fejlesztők öntapadós jegyzetlapokra írták fel az ötleteiket. Az összes ötlet kb. 10%-a jutott el a következő fázisig, ami a prototipizálás volt. Itt olyan dolgok bukkantak fel, mint pl. egy rulettkerék, vagy kávéőrlő, amik nem jutottak tovább, de innen került a végső játékba pl. a szivacs-mechanika.

A pályáknál az volt a cél, hogy ne ismételjék önmagukat, mindegyik egyedi játékmechanikákat tartalmazzon. Persze nem arról van szó, hogy két pályán ne lehetne ugyanolyan erőt használni, de pl. a kukában végezte egy madárreptetős mechanika, mivel túlságosan hasonlított a majmos power-uphoz a Go-Go Archipelago pályáról, illetve az Astro's Playroomban is volt hasonló képesség.

SPOILER A JÁTÉK VÉGÉVEL KAPCSOLATBAN

A játék végén újra össze kell raknunk egy Botot. Eredetileg itt csak egy torzó lett volna, de ez sokakat "felzaklatott" a csapatban, így aztán olyanra finomították a jelenetet, mint amilyet a végső változatban láthatunk.

SPOILER VÉGE

Ezek tehát a kulisszatitkok és kivágott tartalmak az Astro Botból. Ti toljátok még?