Megjelent a Castlevania: Lords of Shadow 2, az értékelések pedig eléggé változóak lettek: a Gamespot egy hetest adott a tízből, a Joystiq ötből négyet, az Edge, a NowGamer és a PC Gamer viszont csak 40% körül értékelt -- a PC Guru az átlagosnál pozitívabban vélekedett. Mindez egy közepesnél alig jobb játék képét festi fel, ami nyilván nem tetszik a fejlesztést elvégző Mercury Steam csapatfőnökének.

Enric Alvarez a Eurogamer Spain csapatával beszélgetett, s természetes módon a Lords of Shadow 2 értékelései is szóba kerültek, különösen az Edge által kiosztott, különösen alacsony pontszám. Erre Alvarez azt felelte, hogy vaknak vagy butának kell lennie valakinek ahhoz, hogy ilyen értékelést adjon a játéknak.

A véleménye szerint igazságtalanság történt, a Lords of Shadow 2 ugyanis ennél jóval többet érdemel, s szerinte a sajtó sokszor nem képes különbséget tenni egy vélemény és egy értékelés között. „Az értékelés egy termékről szól, a vélemény pedig egy adott témáról. Azt mondani, hogy szeretem a rockot, de utálom az operát, az egy vélemény, nem pedig egy értékelés. Ha azt kérné valaki, hogy véleményezzem a Don Giovannit, azt sem tudnám, hol kezdjem el. Úgy gondolom, hogy az újságírásból hiányzik ez az őszinteség, sokan nem tudnak felnőni ahhoz a játékhoz, amit értékelnek.”

Alvarez szerint mindez árt az eladásoknak és egyúttal a fejlesztőknek, akiknek munkáját a Metacriticen elért pontszám (ez a Lords of Shadow 2 esetében 62) alapján ítélik meg. „Ha az értékelésedben azt mondod, hogy a textúrák nem elég élesek, a motor nem úgy működik, ahogy kellene, vagy a játékmenet nem olyan, mint vártad, akkor jól kell tudnod, miről írsz. Azt nem mondhatod, hogy mert ez neked nem tetszik, azonnal rossz is, mert ez nagyon arrogáns.”

A történet teljességéhez azonban hozzátartoznak a napokban felröppent hírek, miszerint a fejlesztés szabályozatlan, pokoli zűrzavar volt, elsősorban Enric Alvarez miatt. A csapat két, nevét eltitkoló munkatársa is elmondta, hogy Alvarez az első játék sikere után akkora egóra tett szert, hogy már köszönni sem volt hajlandó a munkatársainak -- de ez még csak a jéghegy csúcsa volt. A gondokkal küszködő grafikusmotorhoz például csak egyetlen bizalmasát engedte közel, gyakran vitatkozott a művészekkel a látványvilág irányvonalát illetően (többen ki is léptek emiatt), a sajtón keresztül derültek ki az új játékmenet-elemek, a tesztelőkkel pedig állítólag úgy bánt, mint a kutyákkal. „Senki sincs meglepődve, hogy milyen alacsony értékeléseket kaptunk.”

Kiderült továbbá az is, hogy Kodzsima Hideo gyakorlatilag semmit sem végzett az eredeti játékon. Az egyik forrás elmondása szerint egyszer benézett a stúdióba, aláírt egy-két papírt, majd többet nem is nagyon látták.

Alvarez természetesen mindezt tagadja.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!