A rajongók általában elég nehezen viselik, ha egy nagy népszerűségnek örvendő franchise főhőse átadja a stafétát, elég csak a Mass Effect: Andromedára gondolni, bár ott ugyebár nem Shepard hiánya volt a legnagyobb probléma. A CD Projekt RED fejlesztői ugyanakkor előnyből indultak a The Witcher 4 fejlesztésekor, hiszen a protagonista köpenyét magára öltő Ciri jó alaposan bemutatkozott a The Witcher 3: Wild Huntban, nem mellesleg ott vannak Andrzej Sapkowski regényei, amikben fontosabb szerepe van, mint a jól ismert szörnyvadásznak, Ríviai Geraltnak. Ettől függetlenül többen is vannak, akik nem igazán tudnak megbarátkozni az új protagonista gondolatával (dacára annak, hogy egy ismert karakterről van szó), ezt pedig a CDPR-nál is tudják, éppen ezért mindent megtesznek azért, hogy sikerüljön meggyőzni a szkeptikusokat.
A készítőkre nehezedő nyomásról a Cyberpunk 2077 animációs vezetője, David Cordero beszélt a Revenantnak adott interjúban (via Tech4Gamers), kiemelve, hogy szakértők egész hada ügyködik a szériához méltó megvalósításon. „Ez az első nagy kihívás: meggyőzni a játékosokat arról, hogy Ciri ugyanolyan fontos, ha nem fontosabb karakter, mint Geralt. Ez egy hihetetlenül nehéz feladat” – fogalmazott a fejlesztő, majd kiemelte, hogy nem kell aggódni, az „új” főszereplő minden téren beleillik majd a sztoriba és a világba. A CDPR egyébként sokadszorra húzza alá, hogy alapos megfontolás után hozta meg ezt a döntést, így jobb esetben tényleg egy méltó folytatással van dolgunk, nem pedig az Andromeda 2-t kapjuk meg a The Witcher 4 képében.
A borítóképek forrása: CD Projekt RED