Az Onimusha 2: Samurai's Destiny egy eredetileg 2002-ben megjelent akció-kaland videojáték, amelyet a Capcom fejlesztett és adott ki PlayStation 2 konzolra. Nyilván a 2000-es évek elején már javában dúlt a Resident Evil-láz, úgyhogy a többség a zombikat szerepeltető címeket várta első sorban a Capcomtól, de szerencsére a Samurai's Destiny is megtalálta a maga közönségét. A játék az Onimusha-sorozat második része, és a japán szamuráj-korszak misztikus, démonokkal teli világában játszódik. A főszereplő Jubei Yagyu, egy legendás kardforgató, aki bosszút esküszik a gonosz – mostanság épp az Assassin's Creed Shadowsból ismerős – Nobunaga Oda ellen, miután az elpusztítja a faluját. A történet során Jubei különleges Oni-erőket használ, hogy démoni ellenfeleit legyőzze, miközben különféle karakterekkel alakít ki kapcsolatokat – ez a játék egyik nagy újítása, amely befolyásolja a történet alakulását és a segítségül hívható szövetségeseket. Az Onimusha 2 ötvözi a hack & slash harcot, a logikai feladványokat és RPG-elemeket, miközben filmszerű történetvezetést kínál. A látványvilág előrenderelt hátterekkel és mozgásrögzített karakteranimációkkal készült, amelyek a korszakhoz képest kiemelkedőnek számítottak. Összességében az Onimusha 2 sikeresen építette tovább az első rész örökségét, és mélyebb karakterkapcsolatokkal, változatosabb játékmenettel gazdagította a sorozatot. Éppen ezért örültünk meg nagyon, mikor kiderült, hogy ez az immár több mint 20 éves Capcom-klasszikus HD-verzióban tér vissza. Lássuk, mennyire szórakoztató manapság a démonirtás!

Az első rész felújításába nem fektetettek kellő energiát a Capcomnál, így hiába várták a sültgalambot. Sok éve borzolják már a kedélyeket, hogy készítenek egy esetleges új epizódot vagy felújítást, ha erre látnak igényt, de épp az ilyen megúszós igényfelmérések miatt már a Resident Evil rajongóinak is többször kinyílt a bicska a zsebükben, hiszen csak másfél évtizede várták ezeket a portékákat. A helyzet azonban végül úgy adódott, hogy jövőre elkészül végre az vadonatúj Onimusha epizód, a második rész remaster-kiadását pedig az eredeti, 2002-es sikerprogram rendezője jegyzi, hiszen nála jobban senki sem értené ezt a szamurájos csodát. Ezúttal szerencsére nem a nulla befektetett munka vonalon indultak el, amivel mindenki sokkal jobban járt – főleg a rajongók, akik manapság maximum az animével térhettek vissza ebbe a világba.

A grafikát tekintve nagyon szép munkát végeztek az alkotók. A régi PS2-es játék előrenderelt hátterei nem igazán tudnak öregedni, szóval több mint 20 év elteltével úgy térhetünk vissza, hogy „minden úgy van, ahogy hagytuk”. A nyitójelenetben zuhogó eső és más effektek persze messze jobban néznek ki, mint az elavult képcsöves tévéken, és minden kapott élsimítást is, meg textúra upgrade-et – a bámészkodással akár egy órát el lehet molyolni a Yagyu-faluban és a kis bányászvároskában. Nagyon sokáig vártam, hogy végre japán nyelven tolhassam ezt a csodát, de ahogy a Reszkessetek, betörők! eredeti nyelve nálam a magyar, úgy látszik, itt örökké az angol marad. A városka a történet első harmadában egy visszatérő helyszín, amíg tanulgatjuk a program sajátosságait, rendre visszatérünk ide vásárolgatni és barátkozni, hiszen az Onimusha 2 egyik legnagyobb újítása a barátság-rendszer bevezetése volt. Jubei a városba érkezése során rögtön két nemes harcossal találkozik, akik hírhedten jól bánnak fegyvereikkel. A három férfi így együtt fedezi fel a közeli bányát, amit a híresztelések szerint démonok uralnak, kalandozásaink közepette pedig egy fiatal nindzsa sráccal is szövetségre léphetünk, aki egy rejtélyes nő után nyomoz. Attól függően, hogy kinek mennyi és milyen minőségű ajándékot adunk, válhatnak a legjobb pajtinkká a kalandban, és így változnak a történet nem fix jelenetei is.
A mára elég fapadosnak ható tankos irányítást felváltotta az analóg-karos vezérlés. Fegyvert válthatunk egy új feature-nek hála, de ez harc közben igencsak körülményes. Azt viszont meg kell adni, hogy még mindig elképesztően jók a harcok, és ez simán hozza a legjobb szamurájos életérzést ennyi év elteltével is. Nem kell senkire rávetődni, teljesen át lehet szellemülni és Zen-módba kapcsolva a kivárásra összpontosítani. Egy jól irányzott suhintással egyetlen kritikus csapással véget vethetünk a démonok életének, akár egyszerre több ellenfél esetében is. Az első rész továbbfejlesztett vívmánya ez, de itt most az időablak sokkalta barátibb és ráérezhető egy kis gyakorlással. Védekezésből is végrehajtható a mozdulat, illetve feltöltött karddal előadva a műveletet még „táncba” is kezdhetünk, így átugrálva az összes delikvensen a képernyőn, akik mind megkapják a halálcsapásunkat. Aztán ott van még a lelkek beszívása, ami a hullák után jár, ami szintén egy jó érzéssel eltelítő elégtétel lehet. Nagyon fluid a játékmenet, úgyhogy szépen gyorsan lehet haladni. A bánya után felderítendő Gifu-kastély (az első részből ismerhetjük) és a feladványai még mindig ötletesek, és valahogy sokkal jobban működött ebben a franchise-ban a tárgy-hurcibálás a Resident Evillel ellentétben. A főellenségek közül már kettő tiszteletét teszi az elején, Gogandantes, a becsületes kardforgató démon pedig egy zseniális Capcom-karakter. A szereplők teszik naggyá ezt a játékot, legyen a szerepük kicsi vagy nagy, az biztos, hogy tudnak ám brillírozni! A játékmenetet tehát szépen modernizálták, a sztori pedig továbbra is első osztályú.
A kezdeti 2-3 órája az Onimusha 2-nek felidézett egy sor csodás emléket. Néhány bosszantó dolog persze benne maradt, ami a fix kameraállásokra eredeztethető vissza. Néha lehetetlen helyzetekből fogunk harcolni, mert egy lépés megtétele után már vált a kamera, majd a csata hevében ide-oda lépkedve semmit sem fogunk látni. Ez több helyen előfordulhat, így ha nem vagyunk Oni-veteránok, akkor lehet majd bosszankodni. Szerencsére a legtöbb harc otthagyható, így átsétálunk a következő képernyőre és kész. Ami nagyon tetszett még, hogy a minijátékok az első perctől kezdve nyitva vannak a menüben, szóval nem kell értük vért izzadni. Összességében már így az előzetes alapján is nagyon pozitív csalódás volt számomra a felújítás kipróbálása, az első résszel ellentétben ezen látszik, hogy valóban foglalkoztak vele, ami abszolút átjön a végeredményből.
A tesztpéldányt a CENEGA Hungary Kft biztosította. Köszönjük!
Character Samanosuke Akechi by (C) Fu Long Production
Guest Creator: Takeshi Kaneshiro
Borítókép forrása: Steam