Már korábban is lehetett sejteni, hogy az idei GDC-n, azaz a Game Developers Conference-en a Microsoft előáll valamivel, hiszen az előadási listán szerepeltek a DirectX-szel és az OpenGL-lel kapcsolatos panelek. Azonban nemrég egy bővebb leírás is feltűnt a GDC oldalán, eme címmel: „DirectX: a fejlődő Microsoft grafikusplatform.” Az alatta terpeszkedő szöveg pedig egy jól megfogalmazott beharangozó volt arról, hogy a fejlesztők majdnem húsz éve a DirectX-et használják a mind gyorsabb és szebb játékok elkészítésére, ám egyre többet akarnak. A DirectX 12-t sehol sem említik.

Azonban mindez elég volt a pletyka felröppenésére, amire Anuk Gosalia, a Microsoft grafikus fejlesztője egy Twitter-üzenetben felelt: „a DirectX 12 ott lesz a GDC 2014-en.” És az esemény még egy „szép” zöld beharangozó honlapot is kapott, ám azt, hogy mit rejt majd magában a DirectX 12, értelemszerűen egyelőre nem tudhattuk meg.

directx.jpg