DirectX 11 tudnivalókAz első és legfontosabb, hogy az új DirectX technológia 100%-osan kompatibilis lesz a Microsoft Vistával, és bármilyen, a jövőben érkező Windowszal is. A mostanság kapható DirectX 10 és 10.1-es videokártyákon szintén működni fog, de teljes kompatibilitás csak a hamarosan érkező DirectX 11-es kártyákon lesz.

Forradalmian új shadertechnológiát vezetnek be, amivel már nem csak gyönyörű 3D-s modelleket jeleníthet meg a videokártya, de a processzor munkájába is besegít. Ezzel együtt nagyobb támogatást kapnak a többmagos processzorok is.

Végül pedig a Tesselation eljárást is leleplezték, ami, hasonlóan az ATi 2001-ben bejelentett TruFormjához, a játékban szereplő modelleket darabokra bontva részletesebbé teszi azokat. Ezzel a technológiával a videokártya a 2500 poligonos fát szétdarabolja, és egy 4000 poligonos modellt készít belőle, miközben ez nem megy az fps (kvázi a sebesség) rovására.