Ugye emlékeztek még a Cyberpunk 2077 PlayStation 4-es és Xbox One-os teljesítményére? Nos, én igen, egy jóbarátom jóvoltából ugyanis rögtön a debütálást követően belekóstolhattam az RPG PS4-es verziójába, az élmény pedig meglehetősen maradandónak bizonyult, csak épp nem a jó értelemben véve, hiszen konstans diavetítés, grafikai problémák, temérdek bug és egy épp felszállni készülő konzol várt az indítás után. Mivel az előző generációs változatok nem csupán a játszhatatlanság határát súrolták, de át is lépték azt, adja magát a kérdés, hogy mégis miként birkózik majd meg a játékkal a néhány héttel ezelőtt leleplezett Nintendo Switch 2, a CD Projekt RED azonban mindenkit megnyugtatott: a történelem nem ismétli meg önmagát.
Ahogy arról a VGC is beszémolt, a CDPR egyik mérnöke, Tim Green Stephen Totilo emailjére válaszolva igyekezett meggyőzni a szkeptikusokat arról, hogy bár Night City egyszerre gyönyörű és komplex, a június 5-én érkező konzol képes lesz futtatni a Phantom Liberty kiegészítőt is magában foglaló Ultimate Editiont.
„A Cyberpunk 2077 óriási mennyiségű törődést kapott, ahogy folyamatosan fejlesztettük a játékot. Az Ultimate Edition Nintendo Switch 2-re történő portolásával erre a szilárd alapra tudtunk építeni” – fogalmazott a fejlesztő, majd kiemelte, hogy bár így is voltak nehézségek, végül sikerült olyan kompromisszumokat kötni, amik nem veszélyeztetik a program vízióját. Nem csoda egyébként, hogy a masinával együtt debütáló Cyberpunk 2077: Ultimate Edition már kézi üzemmódban is megbirkózik a neonfény-áradattal, hiszen V története is kihasználja majd az NVIDIA DLSS technológiáját, ami Quality és Performance módban is elérhető lesz a felhasználók számára.
A borítóképek forrása: CD Projekt RED