Az End of Nations történelme elég sok felleget megért, még úgy is, hogy a játék hivatalosan sosem készült el. Pedig már két éve is majdnem teljesen befejezték a munálatait, sőt, jómagam 2012 nyarán bétateszteltem is az ígéretesnek tűnő MOBA-RTS keveréket, ami már akkor is alig-alig tartalmazott hibákat. Aztán jött egy direktívaváltás, majd még egy és még egy, egy alfateszt, egy gammateszt, egy DNS-teszt... és tessék, a játékot másodjára is halálra ítélték. Klassz.
A játék fejlesztését elkezdő, ex-westwoodosokból tömörült Petroglyph 2012 végén elvesztette a játékot, ami a kiadó Trion belsős csapatához került. A Trion teljesen átalakította az End of Nations koncepcióját, végképp MOBA-vá változtatva az eredetileg RTS-elemekben dúskáló MMOG-t, de a játék csak nem lett kész, és a mostani bejelentés szerint már soha nem is lesz. A Trionnak bevallottan anyagi gondjai vannak, örül, ha fennmarad, az End of Nations ötletei pedig tovább élnek majd más projektekben, amik talán napvilágot is látnak egy szép napon. Pikantériája a hírnek, hogy a Trion már tavaly decemberben fiókba tette az End of Nationst, de eddig vártak a bejelentéssel. Biztos nem akarták tönkretenni a játékosok karácsonyát.