Az Electronic Arts a legutóbbi üzleti évben 3 milliárd dollár értékben adott el játékokat, míg az ebből származó bevétel, a kiadások levonása után 76 millió dollár lett, ami 68%-os esést jelent a tavalyi eredményhez képest. Ez főként azért van így, mert a sok pénz, amit belepumpáltak a nagy nevekbe még nem jött vissza, hiszen még csak néhány hónapon belül kezdenek el azok a játékok megjelenni.
De nem csak ez az oka a csökkenésnek, állítja az áprilisban kinevezett régi-új vezetője az EA-nak. John Riccitiello szerint sok olyan játék készül, ami túl hosszú vagy csak nagyon hasonlít az előző évi vagy a még régebbi játékra, ha folytatásról van szó. Ezt az "évenként új részt kell kiadni" stratégiát ők találták ki annak idején, és a vezér szerint még működőképes, de több újítást kell belevinni a játékaikba, mert így hamarosan megunják a játékosok.
Nézete szerint több rizikót kell felvállalni a kreatívabb játékok kiadásával és új üzleti modellek megalkotásával, mert csak így érhető el az, hogy ne pártoljanak el a játékosok, illetve újakat szerezhessenek. Azt is mondja, feleslegesek a 40 órás játékok, amiket úgyis csak kevesen fejeznek be. Megjegyzem, ezzel viszont csak akkor lehetne egyetérteni, ha azok unalmasak, illetve nem is igazán értem, pont ő miért említi ezt, nem híresek arról, hogy ilyen játékokat készítenének...
Ez a bátor kijelentés valószínűleg nagy visszhangot kavar majd az E3-on is. Amennyiben lesznek ezzel kapcsolatos fejlemények, beszámolunk róla. Persze, elképzelhető, hogy csak marketing okokból nyilatkozta, de ez majd kiderül.
De nem csak ez az oka a csökkenésnek, állítja az áprilisban kinevezett régi-új vezetője az EA-nak. John Riccitiello szerint sok olyan játék készül, ami túl hosszú vagy csak nagyon hasonlít az előző évi vagy a még régebbi játékra, ha folytatásról van szó. Ezt az "évenként új részt kell kiadni" stratégiát ők találták ki annak idején, és a vezér szerint még működőképes, de több újítást kell belevinni a játékaikba, mert így hamarosan megunják a játékosok.
Nézete szerint több rizikót kell felvállalni a kreatívabb játékok kiadásával és új üzleti modellek megalkotásával, mert csak így érhető el az, hogy ne pártoljanak el a játékosok, illetve újakat szerezhessenek. Azt is mondja, feleslegesek a 40 órás játékok, amiket úgyis csak kevesen fejeznek be. Megjegyzem, ezzel viszont csak akkor lehetne egyetérteni, ha azok unalmasak, illetve nem is igazán értem, pont ő miért említi ezt, nem híresek arról, hogy ilyen játékokat készítenének...
Ez a bátor kijelentés valószínűleg nagy visszhangot kavar majd az E3-on is. Amennyiben lesznek ezzel kapcsolatos fejlemények, beszámolunk róla. Persze, elképzelhető, hogy csak marketing okokból nyilatkozta, de ez majd kiderül.
(Vagy ez inkább a "Milyen játékot készítenék" topicba kellett volna, hogy menjen? )
Remélem, lesz foganatja, és az EA-nál is születnek majd nem csak "jó", hanem "kiváló" játékok is. (Pl.: A LotR: White Council igazán kijöhetne már...)
A Bioshock az eddig kiadott vieók alapján sztem hót uncsi az egész, bár én is bízom benne, nem ártana, ha vmi jó sülne ki belőle és nem 40 óra unalom, bár az Assasins Creed is Jade Raymond szerint 40 órás game lesz, ami ebbe az esetben biztos, hogy nem lesz unalmas, ugyanis már maga a környezet is nagyon érdekes és ritka a mai játékokban.