Az ez idáig két epizódot megélt Pathologic-széra egy meglehetősen különleges helyet foglal el a videójátékok térképén, az Ice-Pick Lodge belső nézetű RPG-i ugyanis annak ellenére váltak népszerűvé az emberek körében, hogy egyáltalán nem illethetjük őket pozitív jelzőkkel. Nem elég ugyanis, hogy mindkét alkotás elképesztően vontatott, az atmoszférájuk pedig egyenesen fullasztó, még technikai fronton sem igazán domborítanak (sőt), és mégis, mindegyik opusz steames adatlapján ott virít a "Nagyon pozitív" jelző. Egy darabig úgy volt, hogy a készítők különálló fejezetekkel tesznek pontot a 2. rész történetére, néhány nappal ezelőtt azonban bejelentették, hogy ezt a tervet elragadta a pestis, helyette pedig a tényleges harmadik rész miatt bonthatnak pezsgőt a rajongók.
A sztori szerint az ifjú orvos, Daniil Dankovsky épp a halhatatlanság titkát (mi mást?) kutatja, útja pedig egy távoli kisvárosba vezeti, melyet egy rejtélyes járvány sújt, ami 12 nap alatt elpusztítja a teljes lakosságot. Ismerős felállás, nemde? Teendőink innentől a megszokott mederben haladnak, tehát fel kell fedeznünk a települést, meg kell vizsgálni (és lehetőleg diagnosztizálni) a betegeket, szükség esetén pedig a karantén bevezetését sem kerülhetjük el – akár a járőrök bevonásával, ha netán nem utálnának még minket eléggé a helyiek.
A korábban már kóstolt receptbe azonban sikerült egy új fűszert csempészniük a fejlesztőknek, méghozzá egy időutazásra alkalmas eszköz képében, melynek köszönhetően visszatérhetünk a múltba, hogy kiküszöböljük az akkor elkövetett hibákat – de akár a jövőbe is ellátogathatunk, hogy szembesüljünk a legrosszabb végkimenetellel. Az elődökhoz hasonlóan tehát ezúttal is egy nehéz, bonyolult, vontatott, de furcsa módon éppen ezért addiktív és élvezetes kalandban lehet részük azoknak, akik leteszik a hippokratészi esküt – erre egyébként valamikor 2025-ben lesz lehetőségük a vállalkozó kedvű játékosoknak, ám pontos dátumot sajnos nem közölt az Ice-Pick Lodge és a kiadásért felelős HypeTrain Digital.
A borítóképek forrása: Steam