Már csak néhány hét, és kiderül, hogy megérte-e tíz hosszú esztendőt várni az alapos átalakuláson (valamint névváltáson) átesett Dragon Age: The Veilguardra, ami játékmenetét és látványvilágát tekintve ugyan eléggé messze esett az elődök fájától, de minden bizonnyal sokan reménykednek abban, hogy a BioWare egy remek szerepjátékot tesz le az asztalra. Jómagam egyébként nem tartozom közéjük, mert bár nagyon szeretem a szériát (mondjuk nem annyira, mint a Mass Effectet), eddig egyetlen előzetes és információ sem tudott meggyőzni arról, hogy ez a program nekem készült – az mindenesetre piros pontot érdemel, hogy a készítők minden tőlük telhetőt megtettek annak érdekében, hogy bárki számára élvezhető legyen a kaland.

A BioWare ugyanis egy terjedelmes bejegyzésben értekezett a Dragon Age: The Veilguard hozzáférhetőségi opcióiról és nehézségi szintjeiről, melyek terén annyi lehetőséget kapunk, hogy nem lenne egyszerű felsorolni őket. Ami az utóbbit illeti, összesen öt szint (Storyteller, Keeper, Adventurer, Underdog, Nightmare) áll a rendelkezésünkre, melyek között szabadon váltogathatunk a sztori során – kivéve az extrém kihívásokat nyújtó Nightmare esetében, mivel ha arra bökünk rá, akkor bizony nincs visszaút. Ez az öt fokozat elég standardnak mondható, hiszen ezerszer láttuk már más címekben, így a hír szempontjából leginkább az extra opció, avagy az Unbound számít érdekesnek, melynek keretében elemeire bontva is meghatározhatjuk a kihívás mértékét.

Külön beállíthatjuk többek között az ellenfelek agresszióját, sebzését, sebezhetőségét és életerejét, a hárításhoz szükséges időt (a valós idejű harcrendszer miatt ugye itt muszáj lesz kitanulni a parry mesterségét) és az aim assistot, ám talán még ennél is fontosabb, hogy Prevent Death opciónak hála lényegében el is felejthetjük a halál fogalmát. Ilyen részletes beállításokra elég ritkán van példa a nehézség terén (pláne úgy, hogy emellett a UI-t, az irányítást és a felfedezéshez nyújtott segítségeket is alaposan testre szabhatjuk), szóval le a kalappal a BioWare előtt – pláne akkor, ha esetleg még a játék is jobban sikerül, mint azt várom.

A borítóképek forrása: BioWare, Xbox