Noha a legutóbbi State of Play ugyan nem tartalmazott túl sok meglepetést vagy álleejtő pillanatot, végül azért csak sikerült robbantania a Sonynak, bemutatkozott ugyanis a Ghost of Yotei, avagy a Sucker Punch méltán elismert szamurájos játékának, a Ghost of Tsushimának a folytatása. A valamikor 2025-ben érkező produkció története szerint 1603-ban, tehát cirka 300 évvel Jin Sakai históriája után járunk, Cusima szigete helyett pedig a címadó Mount Yōtei környén fogunk kalandozni, amit ma Hokkaidóként ismerünk.
Mivel akkoriban sem igazán létezett örök életet adó elixír, értelemszerűen egy új főhőst is kapunk, méghozzá az Erika Ishii (Apex Legends, Deathloop, Destiny 2, Dragon Age: The Veilguard) által életre keltett Atsu személyében, kinek kapcsán nem meglepő módon egyből felmerült, hogy a készítők csupán a kvóta miatt döntöttek a női főhős mellett. Tekintve, hogy történelmi bizonyítékok is vannak a női szamurájok létezésére, nem túl megalapozott ez az érvelés, nemrégiben pedig a Sony Interactive Entertainment America korábbi elnöke, Shawn Layden is beszállt a diskurzusba, aki egy meglehetősen egyszerű tanáccsal látta el az utálkozókat.
„Ez egy játék. Ha nem tetszik, ne vedd meg! Sőt, miért ne készíthetnéd el magad azt a játékot, amit szeretnél?” – javasolta az egykori vezető. Ha engem kérdeztek, szerintem a mondat mindkét fele sántít egy picit, hiszen példának okáért a Concord esetében is sokszor elhangzott a „ne vedd meg” tanács, majd miután az emberek megfogadták azt, a játéktörténelem (egyik) legnagyobb bukását produkálta a Firewalk Studios kissé késve érkezett hero shootere. Persze a Ghost of Yotei esetében azért nem igazán áll fent a zakó lehetősége, hiszen az elődje az egyik legsikeresebb játék lett a PS4-es érában, mindenesetre elég kontraproduktívak tudnak lenni az ilyen jellegű kijelentések. A „csinálj jobbat” pedig szerintem már általános iskolai szinten is elég ciki érvelésnek számít, mivel egyelőre a szakmában kompetens fejlesztők vannak a játékosokért és nem fordítva – persze ez szintén csak személyes vélemény.
Ugyancsak nagy port kavart egyes körökben, hogy Erika Ishii nyíltan biszexuálisnak és genderfluidnak vallja magát, bár én úgy vagyok vele, hogy felőlem aztán pillangónak is képzelheti magát valaki, amíg a munkája rendben van és nem erőlteti bele a saját nézeteit az adott produkcióba – ahogy azt például Corinne Busche tette a Dragon Age: The Veilguard esetében. Ezúttal tehát tényleg eléggé feleslegesnek érződik a kiakadás az emberek részéről, hiszen a Sucker Punch a Ghost of Tsushima fejlesztésekor is tisztelettel nyúlt a japán kultúrához, és ez vélhetően most sem lesz másként. És ti mit gondoltok erről az egészről?
A borítóképek forrása: Sucker Punch
Kár hogy így döntöttek... :(