Ahogy arra számítani lehetett, a Ubisoft nemrég hivatalosan is bejelentette az Assassin's Creed Shadows csúszását, ami így csak a szerelmesek ünnepén, február 14-én fog kigurulni a fejlesztők garázsából. A szebb napokat is látott cég egy meglehetősen mozgalmas hónapot választott arra, hogy elkalauzolja a rajongókat a feudális Japán csodás tájaira, hiszen olyan címek látnak napvilágot februárban, mint a Sid Meier's Civilization 7, a Monster Hunter Wilds, a Kingdom Come: Deliverance 2 (ami ráadásul ugye szintén open world), az Avowed és a Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii, ám még ennél is fontosabb, hogy nemrégiben új kihívót kapott az opusz.
Természetesen arról a Ghost of Yotei-ről beszélünk, amely a tegnapi State of Play egyetlen valódi meglepetésének mondható, és ami igyekszik tovább öregbíteni a milliók által imádott Ghost of Tsushima hírnevét. A 300 évvel Jin Sakai története után játszódó, női főszereplővel (Atsu) érkező folytatás ugyanis szintén 2025-ben fog napvilágot látni (bár sanszosan csak az év második felében), így lényegében az Assassin's Creed Shadows tényleges konkurenciájának tekinthető, pusztán a megítélés alapján pedig nem nehéz kitalálni, hogy melyik program fogja szélesebbre nyitni a pénztárcákat.
Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója ugyanakkor egyáltalán nem aggódik a Sucker Punch vélhetően kasszát robbantó akció-kalandjátéka miatt, a CEO ugyanis úgy véli, bőven van hely két, Japánban játszódó nyílt világú alkotás számára. „Rengeteg hely van a nagyon jó minőségű játékok számára, így mindkét opusz remek eladásokat produkálhat” – mondta a vezető, akit a befektetők egy része már inkább felállítana a foteljéből. „Arra helyeztük a hangsúlyt, hogy fantasztikus élményt nyújtsunk ezzel a két főszereplős megközelítéssel és az ebből eredő kétféle játékmenettel, emellett pedig a feudális Japán nyújtotta környezetnek is csábítónak kell lennie” – tette hozzá. Guillemot tehát a két protagonistában (Naoe és Yasuke) látja a legnagyobb különbséget az Assassin's Creed Shadows és a Ghost of Yotei között, ám mivel épp az egyik főszereplő kiléte miatt van felháborodás a játék körül, nem biztos, hogy ezzel kellene példálózni. Már csak azért sem, mert ha netán a Sucker Punch produkciójában is választhatunk majd a lopakodás és a nyílt konfrontáció között, akkor a kétféle játékélmény sem mondható releváns tényezőnek.
A borítóképek forrása: Ubisoft