FromSoftware alkotásai egyáltalán nem arról híresek, hogy megkímélnék az ember idegeit, különös tekintettel a stúdió első soulslike címeire, hiszen a Dark Soulsban például a gyorsutazás is csak később nyílt meg, addig a kutyagolás volt a közlekedés egyetlen formája. Persze tény és való, hogy a kihívás csúcspontjainak számító főellenfelekhez igénybe vehetjük mások (vagy esetleg az NPC-k) segítségét, miután a boss-ok életerő-csíkja eléri a nullát, ideiglenes társunknak is búcsút kell intenünk.

Ezen hivatott változtatni a Yui néven tevékenykedő modder, aki idén februárban teljes értékű kooperatív móddal örvendeztette meg a Dark Souls 3 rajongóit, néhány nappal ezelőtt pedig a Dark Souls: Remasteredbe is elhozta a várva várt könnyítést, így végre fellélegezhetnek azok, akiket beszippantott Lordran utánozhatatlan atmoszférája, ugyanakkor az agyvérzés kerülgeti őket, ha szóba kerül Blighttown, Anor Londo vagy a Demon Ruins.

dark-souls-kooperativ-fromsoftware.jpg

A kép forrása: Nexus Mods

Akárcsak a harmadik etaphoz készült Seamless co-op mod esetében, úgy most is az elejétől a végéig átélhetővé vált a kaland az ismerőseink oldalán (legfeljebb hatan vághatunk neki az utazásnak), a modder ráadásul az NPC-k dialógusait is ehhez igazította, hogy senkinél se csorbuljon az élmény. Annak érdekében, hogy ne tudjunk csak úgy átszaladni a területeken, a nem hivatalos toldalék a játékosszámhoz igazítja az ellenfelek életerejét, valamint arról sem szabad megfeledkezni, hogy a kooperatív módban elért haladás nem vihető át az alapjátékba. Cserébe viszont a FromSoftware szerverekre sem csatlakozik fel az akció-RPG (ehelyett egy peer-to-peer rendszert kapunk), így senkinek sem kell tartania attól, hogy lecsap a banhammer. Ha szeretnétek társaságban nekikezdeni a Dark Souls: Remasterednek, ITT találjátok meg a modot, aminek egyelőre csak az alpha verziója érhető el, tehát előfordulhatnak hibák és hiányosságok.