SARKUKBAN A KONKURENCIÁVAL
De miért készítsünk kiegészítő lemezt, ha csinálhatunk teljes játékot is? -- gondolhatták a fejlesztők. Ám ahhoz, hogy megismételhessék az Unreal sikerét, valami újjal, egyedivel kellett előállniuk. Az ötlet ott szunnyadt a tervekben: egy többjátékos módra felépített FPS. Kipattant a szikra, összecsapták a tenyerüket, és nekiláttak az online hadszíntér meghódításának. Aztán jött az ellencsapás...
John Carmack bejelentette, hogy az id Software-nél egy multiplayerre összpontosító FPS-en dolgoznak. A címe: Quake III Arena. Hatalmas pofon volt ez az Epicnek, főleg azért, mert ők még nem adtak hírt az UT-ről. Az ezután történt bejelentés azt sugallta, hogy az Epic jól ellopta az id ötletét. Kapott is emiatt hideget-meleget, de a fejlesztők csak a játékukkal törődtek, tudván, hogy az majd bizonyít helyettük. Megindult a verseny a két stúdió között, s csak egy kérdés maradt: a Quake III vagy az UT lép be elsőként az online lőtérre?
BÜSZKÉN ÁLLTA A SARAT
A fejlesztői gátfutást végül az Epic nyerte. A GT Interactive 1999. november 26-án dobta piacra az Unreal Tournamentet, míg a Quake III Arena december 2-án jött ki. Az egy hetes előny persze semmit sem jelentett. A két konkurens brigád élőben küzdhetett meg egymással a játékosok kegyeiért. És hogy melyik győzött? Egyik sem -- és mindkettő.
Hogy az UT képes volt felvenni a versenyt a multi terén szilárd gyökerekkel rendelkező Quake-széria legújabb üdvöskéjével, az leginkább teljesen más játékstílusának volt köszönhető. Míg a Quake III megmaradt a bejáratott játékmódok (Team Deatmatch, Capture the Flag, One vs One, Free for All) és a kicsi, zárt pályák mellett, addig az Epic újított. Az Unrealhoz hasonlóan nagy és nyílt pályákat hoztak létre, ezekhez pedig megalkottak három új játékmódot a klasszikus DM, TDM és a CtF mellé.
A Dominationben a csapatnak előre meghatározott ellenőrzőpontokat kell elfoglalnia és adott ideig megtartania. A Last Man Standing a Deathmatch egy variációja, feladatunk az, hogy minél kevesebbszer halljunk meg és minél több életerőnk maradjon a játék végére. Az Assaultban pedig az egyik csapatnak meg kell védenie az erődjét a másik brancstól.
A játék első hivatalos trailere
VALÓTLAN HAGYATÉK
Az UT sikerén felbuzdulva az Epic Games nekilátott a folytatásnak, noha sokáig csönd övezte a fejlesztést. Addig az eredeti UT-t átportolták PS2-re és DreamCastre, ezeket a portokat azonban elmarasztalták a korabeli kritikák. 2002 októberében aztán megjelent a folytatás, az Unreal Tournament 2003. Vele szinte egy időben látott napvilágot az Xboxra fejlesztett Unreal Championship, amely bár sikeresebb lett, mint az UT konzolportjai, mégsem váltotta be a hozzá fűzött remények.et Az a kevés eredmény, amit elért, mégis elég volt a folytatáshoz, így 2005-ben megérkezett a szintén Xboxra fejlesztett Unreal Chamipionship 2: The Liandri Conflict -- eme epizód végre konzolon is kapóssá tette az Unreal címet.
Ezt azonban még megelőzte egy játék. 2004-ben, valamivel több, mint egy évvel az Unreal II fiaskója után érkezett meg a boltok polcaira az Unreal Tournament 2004. Az új rész legnagyobb dobása a járműves harc volt. Ez, valamint a szebb grafika, a nagyobb játéktér, a régi és új játékmódok, valamint a fejlett MI igazi közönségkedvencé tette a játékot.
Aztán eljött 2007 és megjelent az (eddig) utolsó rész, az immár kizárólag az Epic Games által fejlesztett Unreal Tournament III. A játék csodaszép volt, rengeteg újdonságot tartalmazott, miközben megidézte a korábbi részeket. Ezt követően 2009-ben a harmadik rész kapott egy Titan Pack nevű kiegészítő csomagot, de azóta csend honol az UT háza táján.
Minden folytatása ellenére sok rajongó a mai napig az első UT-re esküszik. Rengeteg mod készült hozzá, hála a felhasználóbarát UnrealScriptnek és UnrealEdnek. Ezek közt akadtak olyan népszerűek, mint a ChaosUT, ami helyet kapott a Game of the Year kiadásban, vagy a később önálló játékként megjelent Tactical Ops. Mi több, az egyik mod-csapat, az UTPG egészen 2004-ig folytatta a patchek készítését, miután az Epic 2000-ben abbahagyta azt. Szóval az Unreal Tournament megismételte az Unreal sikerét. Egy játék, amit kezdetben kiegészítőnek szántak, és amely végül komoly riválisa lett a Quake III Arenának. Az árnyékban nőtt, de talán éppen ezért lett erős.
Unreal Tournament -- Megjelenés: 1999. november 30. -- Gépigény: CPU: 1 magos / 200 MHz, RAM: 32 MB, VGA: SVGA, HDD: 120 MB
A Quake 3 csupan a kore epitett kozosseg miatt volt sikeresebb.
Imádtam az első részt.A többivel nem játszottam,de majd talán bepótolom.Az biztos,hogy klasszikus.
De csak botok ellen mivel nem volt bekötve a net