A KEZDETEK
A fejlesztéshez egy 1999-ben megjelent, Codename Eagle című, hasonló koncepciójú játék adta az ötletet. A program nem vált nagy sikerré, hisz az ezredforduló előtt még a sci-fi témájú, gyors tempót diktáló multiplayer shooterek voltak a menők, mint a Quake III: Arena, vagy az Unreal Tournament. A stockholmi Refraction Games munkája megelőzte korát, az alternatív első világháborús körítés azonban halálra ítélte az amúgy sem agyonreklámozott játékot. A Refraction később beolvadt a Digital Illusionsbe, a sok tehetséges dolgozó mellett magával cipelve egy forradalmi elképzelést is: mi lenne, ha egy kifejezetten multiplayerre kihegyezett FPS-t csinálnának, amiben több tucatnyian játszhatják el a második világháború ütközeteit?
A tervet vázlatok készítése, majd fejlesztés követte. Mivel a projekt a szokásosnál ambiciózusabbnak tűnt, olyan kiadóra volt szükség, aki képes fedezni az egyre növekvő költségeket, és a marketingtől sem sajnálja a pénzt. Kész szerencse, hogy az Electronic Arts épp be akart törni az online shooterek piacára. Mi több, a cégnek nagy tapasztalata volt a második világháborús FPS-ekben, és azon ügyködött, hogy a Playstationön nagy sikert arató Medal of Honor franchise-t PC-n is meghonosítsa, méghozzá az elismert filmrendező, Steven Spielberg közreműködésével.
MEGINDULT AZ OFFENZÍVA
Az üzlet megköttetett, a játék fejlesztése pedig rakétasebességre kapcsolt. Niklas Persson projektvezető egy interjúban elmondta, hogy a legnagyobb kihívás elé a grafikusmotor megtervezése állította a csapatot. Noha az alapok készen voltak (a DICE átvette a Refraction Refractor nevű erőművét), bőven elkélt a finomhangolás, hisz a játéknak azon túl, hogy hatalmas terepeket kellett lekezelnie, játékosok tucatjai számára kellett biztosítania a megfelelő képfrissítést. A 64 fős csatákra kihegyezett, igazi FPS-forradalomként ünnepelt (és azóta majdnem minden stílusban lekoppintott) Conquest játékmód izzasztotta a kor PC-it rendesen. Végül sikerült stabilizálni a kódot, de sajnos még így is iszonyúan erős konfiguráció kellett, ha valaki akárcsak közepes grafikai beállítások mellett akarta élvezni a Battlefield 1942-t.
A korabeli sajtó eleinte kétkedve fogadta a Digital Illusions bejelentését. Főleg, hogy a svéd srácok kerek perec kijelentették: az egyjátékos mód itt maximum gyakorlásra lesz jó. Ez végül így is lett, de persze nem sokan akadtak, akik problémáztak rajta, lévén a játékmenet bőven kárpótolta őket. A 2002 szeptemberében boltokba került Battlefield 1942 az EA legnagyobb dobásává vált. A vezethető járművek, a gigantikus pályák, a sok élethűen viselkedő fegyver, és a korát megelőző, kasztokra bontott multiplayer-játékmenet lehengerelte a játékosokat, instant klasszikussá avatva a programot. Chris is ekkortájt szeretett bele, és ez a kapcsolat azóta is tart.
SÉTA A MÚLTBA
A Battlefield 1942-höz kiegészítők sora jelent meg, melyek minősége persze meg sem közelítette az alapjátékét. A második, Battlefield: Vietnam című epizód mind kritikai, mind anyagi szempontból csalódás lett, de a 2005-ben kiadott Battlefield 2 ismét levette lábáról a PC-s játékosokat. Az 1942 kezdeti sikere abban rejlett, hogy mentőövet nyújtott a pörgős, már-már átláthatatlan multis meccsekbe belefásult gamerek számára. Később pedig a taktikus, állandó összpontosítást igénylő játékmenet és a csapatmunka elengedhetetlen volta váltak védjegyeivé. A Battlefield 3 tavaly ősszel bankot robbantott, és már a Battlefield 4-et is bejelentették. Mi pedig örülünk, mert nem sok olyan sorozat van, ami akkora elismerést érdemel, mint a DICE remekműve.
Battlefield 1942 -- Megjelenés: 2002. szeptember 20. -- Gépigény: CPU: 1 magos / 500 MHz, RAM: 128 MB, VGA: 3D / 32 MB
A Battlefield 1942 megjelenése előtt az aprócska, svéd illetőségű Digital Illusions inkább csak autós játékokkal foglalkozott -- igaz, abban a műfajban még úgy is sikerült maradandót alkotnia, hogy sosem vált igazi sztárrá. A futurisztikus Motorheadre vagy a szélsőségesen arcade RalliSport Challenge-re talán most is emlékeznek az idősebb olvasók. Mindez viszont már rég a múlt homályába veszett, hisz az azóta csak DICE-nak nevezett csapat egyetlen dologról lett igazán híres: a Battlefield-sorozatról. A legendás FPS-széria a napokban ünnepli 10. születésnapját, így eljött az ideje, hogy megemlékezzünk az első, Battlefield 1942 címet viselő felvonásról, melynek megjelenésekor még senki sem tudta, hogy ilyen sok idő elteltével is gyakori beszédtéma lesz.
És ha nem volt, terveztek ilyet?
Amúgy sok pontban egyetértek freemannel.A pályák alig nagyobbak(Ha nagyobbak egyáltalán a bc2-ben látottaknál-egyedül a firestrom nagyon jó sztem)a BC2 pályáinál,sok a CQB map is,ami sztem gagyi.Fűt-fát összeígértek és a játékban még mindig találni apróbb bugokat.
újra elkezdem letöltögetni a Modokat . Istenem a Forgotten Hope , Desert Combat stb. Ugyan ez a Battlefield 2-nél.
Hát nem tudom. Sportjátékból van elég, ott van nekem a FIFA, a BF-ben nem akarok labdákat kergetni.
Nem bánom...bár sose foglak titeket megérteni. Gondolom ti se engem
Amúgy meg a THE BEST.
Jó cikk lett!