Unreal Tournament
Az "FPS-kor hajnalán" az Epic és az id Soft éles versenyt folytatott egymással. Az Unreal Tournament, a fantasztikus sikerű Unreal multiplayerre kihegyezett verziója tíz nappal jelent meg a Quake Arena előtt. Bár utóbbi korszerűbb megjelenést kapott, hála John Carmak elképesztő motorjának, és játékmenete is egyszerűbb volt, az UT mégis kivívta az elismerést, több okból is. Az első a mesterséges intelligencia volt, melynél jobbat azóta is keveset gyártottak, és melynek hála a játékbeli botok igazi kihívást jelentettek. A második ok a változatos játékmódokban keresendő: Deathmatch, Team Deathmatch, Capture The Flag, Domination, Assault, Last Man Standing - mindenki megtalálhatta a kedvére valót. A harmadik ok a fegyverekben keresendő, és nemcsak a széles választékban (láncfűrésztől a sokkoló puskán át a nukleáris robbanófejig), de abban is, hogy a Q3A-tól eltérően itt majdnem minden készségnek volt egy alternatív tüzelési módja, mely alaposan megcsavarta a játékbeli taktikát és stratégiákat. És ott volt még a Translocator, mellyel bárhová teleportálhattunk, a Stomping (ellenfél fejére ugrás a magasból), vagy épp a Launching ("baráti tűz" kikapcsolása után társunk átlövése a pályán rakétavetővel). Mindennek, no és a jól moddolhatóságának (rengeteg kiváló mod jelent meg hozzá az idők folyamán) köszönhetően ma is töretlen népszerűségnek örvend, egy friss felmérés szerint kb. 2000 szerveren frageli egymást több ezer játékos szerte a földgolyón...
kapcsolódó játékok
Ezen a játékon kb 5-6 évig nyomtam. Imádtam, néha még ma is leveszem a polcról és jókat nevetek