A Distinctive Software által fejlesztett Stunts -- mely európai keresztségben a 4D Sports Driving nevet kapta -- a megszokottól eltérően nem az ellenfelek leelőzéséről szólt. A hangsúly a sebességen, az időn, a kocsi épségén és a nyaktörő mutatványokon volt. Eredendően PC-re készítették el MS-DOS alá, de később átportolták NEC konzolokra és Amigára is. A poligon alapú 3D-s megjelenítés korához képest szépen festett, a felvonultatott tizenegy autó felismerhető és kezdetleges formában ugyan, de amortizálható volt

A játék 320x200-as felbontásban és 256 színű palettával futott, a grafikai beállítások pedig kimerültek az alacsony és magas grafikai részletességben. A Distinctive szakemberei fejlett pszeudó-fizikai motort hegesztettek alá, amely szimulálta a túl- és alulkormányzottságot, reálisabbá téve a vezetés élményét.

A játék egyik érdekessége a másolásvédelem. Akárhányszor elindították, a felhasználóknak be kellett fejezniük egy speciális mondatot, amely hiányzó elemét a kézikönyvben találhatták meg. Ha ezt háromszor elrontották, a Stunts ugyan betöltődött, de a verseny negyedik másodpercében az autók összetörtek és a játékosok visszakerültek a főmenübe.

NE ZÚZD LE A KOCSIDAT!

A versenyek nem a megszokott körpályákon zajlottak. A futamok alatt mindössze egyetlen kört kellet megtenni, a lehető leggyorsabban, anélkül, hogy a kocsi elemeire hullana. Ezt csupán az nehezítette, hogy a fejlesztők döntött kanyarokkal, betoncölöpökkel és ugratókkal tették érdekesebbé a flasztert, s ez igencsak megnehezítette a célszalag ép autóval történő átszakítását. Hogy a sofőrök ne kóboroljanak el, a pályákat kerítés vette körbe, de más játékokhoz képest még így is hatalmas tér maradt, amire az autó kisodródhatott vagy kerülőutat tehetett.

A Stuntsban két módon versenyezhettek a játékosok: egymagukban, korábbi rekordjaik ellen, vagy választhattak a hat különböző, MI irányította ellenfélből. Online és LAN többjátékos módot nem kapott a program, de egy gépen többen is játszhattak egyidejűleg.
Lehetőség nyílt a versenyek rögzítésére is. A vállalkozó kedvű kaszkadőrök felvehették ámokfutásukat, majd a futam végeztével visszanézhették négy különböző kameraállásból (madártávlat, pálya mellől, autó mögötti kamera, sofőr szemszöge).

CSINÁLD MAGAD KASZKADŐRPÁLYA

Aki megunta az előre gyártott pályákat, az átnyergelhetett a pályaszerkesztőre. Az egyszerű, négyzethálós alapon mindenki maga legózhatta össze saját akadálypályáját a rendelkezésre álló elemekből. Választhattak köves, kavicsos, jeges és füves utak közül. Emelhetek ugratókat, amikkel akár házak fölött is átugrathattak, és természetesen minden akadályt (betoncölöp, hajtűkanyar, stb.) felhasználhattak, amivel nehezíteni lehetett a célba érést. Ugyan nem lehetett pályadarabokat egymás tetejére rakni, mi több, függőlegesen és vízszintesen is erősen korlátozták az embert, a szerkesztő mégis a játék legsikeresebb része lett. Az internet bugyraiban a mai napig fellelhetőek otthon fabrikált pályák.

A VISSZATÉRÉS: ULTIMATE STUNTS

2002-ben egy lelkes amatőr úgy döntött, önerőből feltámasztja a játékot -- egész pontosan remake-eli. Hősünk célja az volt, hogy modernebb 3D-s megjelenítésre (pl. OpenGL támogatás) és térhatású hangzásra ültesse át a régi játék szellemiségét. Bővítette a pályákat és az útdarabokat, finomította a szerkesztőprogramot (a pályaelemek már egymásra rakhatóak és nincs térbeli korlátozás), valamint beleillesztette a multiplayer módot. Mindeközben szerette volna a lehető legtöbb rendszerre adaptálni gyermekét. A különböző készültségi fázisokat végig elérhetővé tette, jelenleg a 0.7.7-es változat tölthető a honlapjáról.


Ultimate Stunts játékmenet-videó


Sajnos a fejlesztés itt megakadt, az oldalt 2008 óta nem frissítette, hírt sem adott a tervezett 0.8 és 0.9-es változatokról, amikbe bekerültek volna a gépi ellenfelek és megkezdődött volna a béta tesztelése.

Ilyen játék volt a Stunts. Noha nem lett olyan népszerű, mint négy évvel később a Need for Speed, vagy a 2000-es években a hasonló Trackmania, egy remek, a maga idején egyedi autós játékot üdvözölhettünk a képében.