• Premierje óta 29 millió dollár bevételt gyűjtött a Minden, mindenhol, mindenkor
  • A filmről írt kritikánkat itt olvashatjátok

Noha a XXI. századi filmgyártás minden korábbinál centralizáltabbnak tűnik, legalábbis napjainkban elenyésző figyelem hárul a Hollywoodon kívül produkciókra, az elmúlt években mégis viszonylag széles körű ismertséget szerzett az indie szcéna felől érkező A24 stúdió. Korábban érzelemvisszafojtott, minimalista stílusjegyei alapján azonosítottuk a függetlenfilmes cég műveit, mostanra azonban sokkal inkább izgalmas műfaji játékaikkal kerülnek a figyelem középpontjába. Az elmúlt hetekben két filmjük debütált, köztük egy hetvenes években játszódó obszcén horror, illetve a magyar mozikban is bemutatott Minden, mindenhol, mindenkor.

mv5bzje1m2qxyjmtnjvkms00njzllweyymetmwu1zdc5otnjmotc2xkeyxkfqcgdeqxvymtkxnjuynqv1.jpg

Utóbbi multiverzumos sci-fi egyértelműen a kortárs mozi legaktuálisabb tendenciáira reagál. Látványos akciószekvenciákkal, sok helyzetkomikummal, pompázatos jelmezekkel és végletekig fordulatos történettel szolgál. A háttérben azonban igyekszik mélyebb témákban elmerülni: egzisztenciális nehézségekkel küzdő ázsiai bevándorló család és problémáik kerülnek a történet középpontjába. A Minden, mindenhol, mindenkor alternatív megoldásai és a szerényebb médiakampány miatt nem tarthat igényt a Marvel művekéhez mérhető sikerre. A statisztikák szerint azonban – a nem kiemelkedő költségvetésű filmek táborában igen szépnek nevezhető – 29 millió dollárt gyűjtött premierje óta.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A fenti eredmény egyébként a legjobb idei nyitásnak számít a limitált vetítésszám mellett futó filmek táborában. Sőt olyan neves rendezők közelmúltbeli munkáit szárnyalta túl jelen opusz az amerikai piacon, mint Paul Thomas Anderson Licorice Pizzaja vagy Wes Anderson A francia kiadása (16,1 millió dollár). Az A24-es filmek örökranglistáján is fokozatosan kapaszkodik fölfelé a Minden, mindenhol, mindenkor – a dobogón a Csiszolatlan gyémánt (50 millió), a Lady Bird (79 millió) és az Örökség (81 millió) állnak.

mv5byzzkm2qwzmetodi3zc00otmxlwi2nwetnjizyjkyota2mdc3xkeyxkfqcgdeqxvymtezmje5ndg4v1.jpg
(A képek forrása: IMDB)

A statisztikák alapján pont a mozizásra leginkább fogékony 18-34 év közti közönséget vonzotta a mű. A dolog pikantériáját pedig az adja, hogy a Bosszúállók alkotói, a Russo testvérek producerként vettek részt a munkálatokban. Az érzékelhető siker könnyen meglendítheti az A24 stúdió szekerét, egyben új impulzusokat hozhat korunk több ízben kiszámíthatónak titulált Hollywoodjába. Szerintetek sikerül az indie filmes műhelynek betörnie a fősodorba?