Eddig is tudtuk, hogy hiába sarcolja meg igen keményen a fejlesztőit a Roblox, egy sikeresen befutó játékkal egészen meredek pénzösszegeket lehet összekalapolni a platformon. Afelől sem volt kétségünk, hogy a ritka sportcipők iránti őrület már nem csak a tengerentúlon, de Magyarországon is hatalmas kultusznak örvend, arról viszont fogalmunk sem volt, hogy a Roblox beágyazott játékostáborával és a Sneakerheadek őrületével kombináltan milyen hatalmas sikert lehet elérni - akár hazánkban is, egy sulis laptopról.

A Forbes egy jókora címlapsztoriban tárta fel a 18 éves Horváth Miksa és a 17 éves Breuer Bence történetét, akik erre az aprónak tűnő, de mégis őrületesen pörgő piaci résre fókuszálva váltak pillanatok alatt sikeressé. A két soproni gimnazista három évvel ezelőtt döntött úgy először, hogy a Roblox könnyen hozzáférhető, többmillió felhasználók által készített játékot listázó platformján vágnak bele a játékfejlesztésbe. A kezdeti szárnypróbálgatásuk után a második komolyabb projektjük volt a Sneaker Resell Simulator, amivel a tavalyi évben 170 millió forintot hozott a két fiú konyhájára.

sneaker.jpg

Ahogy az a Forbes cikkéből is kiderül, a Sneaker Resell Simulator egy olyan játék, amiben a játékosok létrehozhatják a saját cipőboltjukat, ahol aztán a valódi ritka és népszerű cipők digitális hasonmását árusítva bővíthetik a kínálatukat és gyűjteményüket. Habár az itteni adásvétel játékbeli pénzzel zajlik, a gyorsabb fejlődésre vagy véletlenszerűen bontott cipőkre vágyó játékosok valódi pénzért vásárolt Robuxot is költhetnek, melyek egy kisebb része a játék készítőinek a markát üti.

Miksa és Bence játékával átlagosan naponta 50 000 játékos játszik, de tavaly nyáron volt olyan csúcsidő, amikor napi 160 000 játékos is megfordult a Sneaker Resell Simulatorban. A játszott órák összesített száma tavaly április óta meghaladta a 11 milliót, ennyi idő alatt pedig több mint 600 millió forintot hagytak ott a játékban a felhasználók. A Forbes hozzávetőleges becslése szerint ebből 300 millió ment a Robloxhoz, 130 millió külsős partnereknek, a maradék 170 millió pedig a két soproni diákhoz, akik egyébként már javában tervezik a következő nagy dobásukat is. Az épp a továbbtanulásukat tervező fiúk legközelebb egy hasonló koncepción alapuló, csak éppen személyre szabható kardokat árusító játékkal próbálnak majd nagyot gurítani a Robloxon.

Borítókép forrása: Roblox, Depositphotos / Shtak3t