Nagy reményekkel dobta piacra tavaly nyár végén a Disney Interactive Studios a játékokba beolvasható műanyag figurákkal készülő Disney Infinity 3.0-ás kiadását, és akkor úgy tűnt, hogy egyszerűen nem foghat mellé ezzel a cég, hiszen a Disney, a Pixar és a Marvel gyűjthető szereplői után a Star Wars franchise szereplői csatlakoztak a felhozatalhoz. A Star Wars: Az ébredő Erő által generált őrület tetőfokán. Ugyan mi sülhetne el balul?

Nos, minden. A Disney Interactive a 2015-ös fiskális esztendő adatait ismertette tegnap este a befektetőkkel, és elárulta, hogy 147 millió dollárt emésztett fel a saját kiadású konzolos játékok gyártása, a költségek termelésében pedig a Disney Infinity széria ált e tekintetben.

A cég elismerte, hogy a hatalmas belefektetett összegek ellenére a 2011-ben indított projekt tavaly sokkal rosszabbul teljesített, mint ahogyan azt előzetesen remélték, így az interaktív média divízió bevételei 2%-kal romlottak (1.2 milliárd dollár), valamint a kamat és nyereségadó-ráfordítások levonása előtti eredmény is 8%-kal megcsappant (357 millió dollár).

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

John Blackburn a Disney Infinity stratégiai menedzsere megerősítette, hogy az utolsó két szett, melyek három-három figurát foglalnak magukba a Szenilla nyomában és az Alice Tükörországban mozfilmekhez még eljutnak a boltok polcaira júniusban, ám azután vége a dalnak, leáll a széria további fejlesztése. Sőt, az annak gyártását végző Avalanche Software stúdiót is bezárja, mely a Wall Street Journal beszámolója szerint közel 300 alkalmazott elbocsájtásával jár.

Ez persze nem jelenti azt, hogy az elkövetkezendőkben nem találkozunk majd Disney figurákkal videojátékokban, csupán annyit, hogy a cég nem házon belül oldja meg ezeket, hanem a licenszeket más kiadóknak átengedve, ahogyan például a Star Wars: Battlefront esetében is.