Ahogy arról mostanra talán mindenki értesült, olyannyira nem fog visszatérni a játéktörténelem egyik legnagyobb bukásának bizonyult Concord (holott voltak erre utaló jelek), hogy a Sony nemcsak a kissé késve érkezett hero shootert dobta a tó mélyére, de még az azt fejlesztő Firewalk Studios alól is kirántotta a szőnyeget. Semmi sem lesz tehát a korábban is csupán lehetőség szintjén létezett free to play modellre váltásból, az alkotóknak pedig most új állás után kell nézniük, ám a villany lekapcsolása előtt még írtak egy meglehetősen hosszúra sikeredett bejegyzést X-en, amelyben rámutattak, hogy ők csak szerették volna előrébb mozdítani az ipart az új ötletek bevonásával.

„A Firewalk azzal az ötlettel indult, hogy egy szélesebb közönség számára is elérhetővé tegye a többjátékos címek nyújtotta örömöket” – olvasható a búcsúlevél első sorában, majd ezt követően arra is kitértek a fejlesztők, hogy honnan indult a csapat, és milyen nehézségeken (pandémia, felvásárlás) kellett átnavigálniuk a hajót, mielőtt bemutatták a Concordot. „Vállaltunk néhány kockázatot az út során – például, hogy a kártyajátékok és a verekedős alkotások aspektusait házasítottuk a belső nézetű lövöldékkel –, és bár néhány elem nem talált be annyira az embereknél, ahogy azt reméltük, az elképzelés, miszerint új ötletekkel kell előrukkolnunk, kiemelt fontossággal bír a médium előremozdítása szempontjából” – folytatódik a bejegyzés.

Ez utóbbi mondattal egyébként én is egyetértek, hiszen valóban nem árt, ha néha felkavarják a videójátékok állóvizét, ám ezt nem egy olyan hero shooterrel kellett volna megkísérelni, ami egyrészt későn lett bemutatva, másrészt szinte semmivel sem kínált többet a konkurenciánál, ráadásul még csak nem is ingyenes címként látott napvilágot – ebben az esetben legalább egy minimális esély lett volna arra, hogy nem hasal el rögtön az érkezése után. Szerintetek megérdemelt volna még egy esélyt a Concord, vagy ez volt a legjobb döntés a Sony részéről?

A borítóképek forrása: Sony / Firewalk Studios