Miközben a második rész rendezője csillagászati pontszámokat jósol az október 31-én érkező Dragon Age: The Veilguardnak, néhány újságíró pedig egyenesen a fantasztikus Mass Effect 2-höz hasonlítja a BioWare nehezen megszületett akció-RPG-jét, addig a nemrég napvilágot látott információk alapján közel sem lesz olyan makulátlan és kiemelkedő a végeredmény – legalábbis abban az esetben, ha ezek az infók végül igaznak bizonyultak. Történt ugyanis, hogy egy állítólagos tesztelő (akinek egy 2023-as buildhez volt szerencséje) megosztott néhány kényes részletet a nuhre néven tevékenykedő youtuberrel, az ITT megtekinthető videóból kiindulva pedig a szebb napokat is látott stúdió szinte mindent feláldozott a DEI (egyenlőség, befogadás, sokszínűség) oltárán, és ebbe a mindenbe sajnos a sztori és a látvány is beletartozik. Mielőtt belemennénk a konkrétumokba, szeretnénk aláhúzni (ahogy azt a tartalomgyártó is tette a szóban forgó képsorok elején), hogy semmilyen bizonyíték nem támasztja alá az NDA-t (titoktartási szerződést) megszegő tesztelő szavait, így még a szokásosnál is nagyobb fenntartásokkal kezeljétek az alant leírtakat.

Az úgye már a nagy vihart kavart karakterkészítő bemutatása során kiderült, hogy a The Veilguardban beállíthatjuk a főszereplő névmását, ezzel kapcsolatban pedig most azt állítja a tesztelő, hogy csak abban az esetben lesznek pánszexuálisak a társaink (ennek fontosságát ugyebár már hónapokkal ezelőtt kihangsúlyozta a BioWare), ha a they/them vagy a she/her opcióra bökünk rá a játék elején, ha ugyanis a he/him lehetőséget választjuk, mindössze két opcióra (Neve és Harding) redukálódik a lehetséges románcok száma. Szintén ehhez kapcsolódik, hogy a qunari társunk (Taash) állítólag úgy mutatkozik be a program során, hogy „nembináris személyként azonosítom magam”, ami alsó hangon is megtörheti az immerziót, hiszen egy fantasyről beszélünk, ahol meglehetősen kilóg egy ilyen modernnek számító fogalom.

Ennél is nagyobb probléma, hogy az elhangzottak alapján Solas (aki a Trespasser DLC-ből kiindulva a legfontosabb szereplő kellett volna, hogy legyen) lényegében végig a kispadon üldögél a történet során, méghozzá a széria másik fontos karakterével, Varric-kel egyetemben – a protagonista köpenyét magára öltő Rookról már nem is beszélve, aki állítólag tényleg csak egy random emberke, akit egy kocsmában szedtek össze. Szintén fontos kiemelni (és ezt még csak nem is kell feltételes módba tenni, hiszen a kiadott előzeteseken is látszik), hogy az arcmimika az esetek többségében a Mass Effect: Andromeda legrosszabb pillanatait idézi, maga a körítés pedig olyannyira messze áll az Originsben látottaktól (bár ez az Inquisitionre is igaz volt), hogy olyan, mintha a két opusz nem is egy univerzumban játszódna. Mindemellett – akárcsak a Mass Effect 3-ban – a döntéseknek sem lesz akkora súlya, mint ahogy azt a BioWare hangoztatta, ami egy RPG esetében azért elég nagy érvágásnak mondható, pláne az olyan címek után, mint a Cyberpunk 2077 vagy a Baldur's Gate 3.

the-veilguard.jpg

A kép forrása: Steam

A tesztelő emellett arra is rámutatott, hogy a The Fade-ben (a franchise metafizikai birodalma) tett kitérők során egy unalmas sétaszimulátorba vált át a játék, ami pedig a legfontosabb, hogy emberünk ugyan szerette volna jelezni az aggályait a csapat irányába, ám a meglátásai és a visszajelzései el sem jutottak a készítőkhöz. Végül azzal zárta a mondandóját, hogy szerinte a Dragon Age: The Veilguard a BioWare végét jelenti, ám sokadszorra is kihangsúlyozzuk, hogy mindez akár egy mondvacsinált történet is lehet, mivel bizonyítékokkal már nem szolgált az illető. Ti mit gondoltok, lehet valóságalapja az imént leírtaknak?

A borítóképek forrása: Xbox, Steam