Teresa Lynch, az Ohiói Állami Egyetem professzora elkészített, majd közzétett egy friss tanulmányt, amely azt vizsgálja, hogy a szexi és izmos testfelépítés megjelenítése hogyan befolyásolja a női videójáték-karakterekről alkotott képünket. A 677 résztvevőt megkérdező, két részből álló tanulmányban Lynch és csapata egy sor női karaktert állított össze a SoulCalibur VI-ban, és a felhasználóknak meghatározott ideig kellett őket tanulmányozniuk és játszaniuk velük. Ezeket a női karaktereket négy kategória alapján választották ki és volt köztük erősen túlszexualizált megjelenítéssel rendelkező karakter, valamint olyan is, aki a játékban gyenge és abszolút realisztikus, természetesen kinézettel rendelkezik.
"A szexizmus áthatja a videójátékokat. Például a játéktartalmak túlnyomórészt férfi karaktereket mutatnak be, kizárva a központi női vagy nemi szempontból kisebbségben lévő karaktereket. Azokban a játékokban, amelyekben női vagy nemi szempontból kisebbségben lévő karakterek szerepelnek, gyakran kedvezőtlen sztereotípiák és tárgyiasítások jellemzik őket" – mondta Lynch. A tanulmány második felében 438 diákot tettek próbára, akik a SoulCalibur VI-tal játszhattak 10 percig. A vizsgálatban résztvevők (akiknek többsége nő volt) megállapították, hogy egy erősen túlszexualizált és erős karaktert jobban preferálnak, mint a csak „szemet gyönyörködtető” karaktereket.