Noha a Joker: Kétszemélyes téboly súlyos anyagi bukás volt, és a nagy sikert aratott első rész rajongói is többségében elpártoltak tőle, azért vannak olyanok, akik szeretik. Ezek között helyet foglal egy-két szakmabeli is, mint például Quentin Tarantino, aki egyenesen zseniálisnak tartja Todd Phillips kultikus művének folytatását, és most a videójátékipar élő legendája, a japán Hideo Kojima kelt a film védelmére, és kifejtette, hogy érdekesnek találta Joker és az árnyékszemélyiségének a kérdésfelvetését, ami az első epizódot is új megvilágításba helyezi. A művész a Twitteren számolt be arról, hogy megnézte a Kétszemélyes tébolyt.
„A film eleje egy animációs szekvencia, ami a nosztalgikus Bolondos dallamokat idézi meg, Joker és Joker árnyékának a történetét ábrázolja. A tárgyaláson, ami következik, a hasadt személyiségének a kérdését vizsgálják az elejétől a végéig. A Joker egyenlő Arthurral? Vagy Joker egy másik személyiség (az árnyéka)? Pontosan ki az az Arthur? Ennek feltárása végső soron meta-perspektívává válik” – írja Kojima, aki úgy gondolja, hogy a második rész az elsőt is talányosabbá teszi, mivel felteszi azt a kérdést, hogy vajon Joker, aki tömegeket állított maga mögé, tényleg Joker volt-e, vagy akkor is Arthur volt?
„Ez a kérdés folyamatosan ott lebeg Lee feje felett, és még Gotham City lakosaiban is felmerül a filmben. Olyan korban élünk, amikor tömegesen gyártják a 'költői igazságszolgáltatás' hőseit, a jó és a rossz küzdelmét. Mostanában sok spinoff-film készült, amik a gonosztevőkre fókuszálnak. Lehetnek vajon szuperhősök a gonoszok is? Az, hogy egy DC-film nagyvásznon teszi fel a kérdést, túl avantgárd? A közönség világszerte Jokerért rajongott? Vagy Arthurért? Ez az a pont, ahol a kritikák megoszlottak. A következő 10 vagy 20 évben ennek a filmnek a megítélése valószínűleg változni fog az újabb hősfilmek érkezésével. Talán egy kis időnek el kell telnie, hogy ténylegesen 'kétszemélyes téboly' váljon belőle. De afelől nincs kérdés, hogy a közönség soraiban Joaquint és Gagát mindenki imádta ebben a filmben” – folytatta Kojima.
A borítókép forrása: Collider