A jelenleg romokban heverő játékipar különböző módokon alkalmazkodik a legszélesebb közönség eléréséhez. Egy új felmérésből most kiderült, hogy a játékfejlesztők 80%-a a konzolok helyett a PC-s piacot célozza meg és elsősorban erre helyezik a hangsúlyt. A GDC 2025-ös State Of The Game Industry felméréséből kiderült, hogy a megkérdezett 3000 játékfejlesztő nem kevesebb, mint 80%-a továbbra is inkább PC-re koncentrál, mintsem a konzolokra. Ez az arány az elmúlt években masszívan megnőtt, hiszen 2021-ben még csupán a fejlesztők 58%-a dolgozott PC-s projekteken és a konzolos címekben látták a jövőt.
(Kép forrása: Tech4Gamers)
A felmérésből az is kiderült, hogy minden 10. fejlesztőt elbocsátottak tavaly az állásából, mivel több stúdió hajtott végre átszervezéseket, leépítéseket és sajnos bezárásokat is – kivéve a Nintendo, náluk többnyire rendben volt minden. Köztudott, hogy a PC-s játékok járultak hozzá a legnagyobb mértékben az egész iparág növekedéséhez, hiszen egy két évvel ezelőtti adat szerint 40,4 milliárd dolláros bevételt termeltek, ami azért nem kis összeg.