Prey (2017)
Megmondom előre, nem játszottam a 2008-as Prey-el, azt se tudom igazán miről szól az a játék. Valószínűleg azonban az nem is számít annyira, mint mondjuk a System Shock, mert az alapvetés gyakorlatilag ugyanaz. Egy űrállomást eláraszottak az idegen rusnyaságok és neked kell valahogy kipucolni a helyet.
A játék maga egy immersive-sim, azaz nagyon nagy szerepe van annak, hogyan fejleszted karaktered bizonyos jól bejáratott képességfákon keresztül, mert ezek határozzák meg játékstílusodat. Legyen szó akár lopakodásról, fegyverforgatásról, a különböző támogató képességekről (mint a craftolás, hackelés, elsősegély csomagok hatékonyága, satöbbi), vagy éppen a sci-fi „űrmágia” rejtelmeiről. Ezen kívül centiről-centire átfésülöd a térképet minden egyes kacatért, amit bele tudsz tömni az újrahasznosító gépbe, hogy nyersanyagokat szerezz, mert az ilyen játékokra jellemzően, nincs bőkézzel szórva a loot és a lőszer.
Ami a játék egyedi ellenfelét illeti, a Mimic-et, ami berendezési tágyként álcázva magát vár a gyanútlan játékosra, az egész jópofa, de az ötlet viszonylag hamar ki is fúj. Eleinte még egész ötletes és szórakoztató, hogy egy szóbát vizslatva azt találgatod, melyik tárgy lóg ki a sorból, de a játék végére már inkább fárasztó, hogy folyton ezt kell csinálnod. Persze, van egy kütyü, amivel aztán könnyen azonosítani tudod őket, átugorva ezt a játékmechanikát, de végére már inkább csak fárasztott, hogy minden szobában rám kellett ugrania valaminek.
Amikor a System Shock-ot említettem az nem véletlen volt, nekem az utóbbi években (2019-ben) volt csak szerencsém a System Shock 2. részéhez és a Prey elején gyakran kellett emlékeztetnem magam, hogy gyakorlatilag nem egy modern System Shock 2-vel játszok, hanem egy teljesen más játékkal. Nem mintha bármi baj lenne egy modern System Shockkal, a legtöbb játék dicséretnek is venné, de én úgy éreztem a Prey talán nem változtatott eleget, amikor annak háziját másolta. Persze lehet, hogy a hasonlóságokon mások kevésbé ütköznek meg, de nekem úgy érződött, hogy a játék túl sok újat nem tud mutatni, mégha a részletek persze nem is egyeznek meg a két játék között.
Viszont ahogy említettem, ez igazából nem akkora probléma, mert miután túltettem magam a deja vu-n, nagyon el tudott kapni a Prey. A játékmenet ugyanis gyakorlatilag tökéletesre csiszolta az immersive-sim receptet. A gyűjtögetés, felfedezés és craftolás szenthármasa élvezets, ahogy karaktered neked tetszőre való fejlesztése is, és bár lehetett volna egy kicsit nagyobb az arzenálod, a harc is kifejezetten ott van. Miután belejön az ember, a játék egyszerűen játszatja önmagát.
Ami jó is, mert valószínűleg nem a sztori fog képernyő előtt tartani, tekintve azt, hogy a játék 90%-ában, olyan, mint történet nem nagyon van. A cselekmény legnagyobb részét azzal töltöd, hogy próbálsz A pontból C-be jutni, és csakis azért, mert az A-ból egyenesen B-be vezető út le van zárva, mert egyébként a B pontba akarsz igazából eljutni. Ez talán elég kifogás játékmeneti szinten ahhoz, hogy a játék végigvezessen az egész űrállomáson, minden szektort érintve, de az utazás alatt a fősztori szempontjából vajmi kevés érdemi történik. Persze a műfajhoz hűen milliónyi e-mailt, feljegyzés és audónaplót lehet találni, ami részletezi az állomás és egyes itt élő karakterek sorsát és történetét, de nekem speciel nem nagyon volt kedvem végignyálazni őket. Az érdemi történet igazán a játék végén lévő pár csavarba tömörül, amik egész érdekesek is, de… őszintén ennyi. Akkor ez már vajmi kevés volt számomra. Tehát nem pergős cselekménye miatt fogunk emlékezni a Prey-re.
Ettől függetlenül kifejezetten jól el lehet lenni a játékkal, mert a játékmenetet nagyon eltalálták.
Gondolatok az archívumban - Prey (2017)
System Shock újratöltve.
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.
#3
george1989
2023. július. 03. 14:46
Navigating the intricate web of solve landlord & tenants dispute, empathy, and effective communication. Mediation sessions offer a platform for both sides to express concerns, explore compromises, and find mutually beneficial solutions.
#2
george1989
2023. július. 03. 14:45
Navigating the intricate web of solve landlord & tenants dispute, empathy, and effective communication. Mediation sessions offer a platform for both sides to express concerns, explore compromises, and find mutually beneficial solutions.
#1
george1989
2023. július. 03. 14:43
Good to look you acknowledging this matter, it really feels brilliant jamie foxx they cloned tyrone purple coat. Thank you for sharing such valuable information which may be very difficult to locate normally.