Ha nem szeretnél lemaradni semmiről, akkor neked szól az Ez történt rovatunk, melyben összefoglaljuk a hét eseményeit: röviden azon apróságokat, amiről a héten nem írtunk, s felsorolva azokat, amikről részletesebben értekeztünk. Jó böngészést és olvasgatást!

PC

Az Nvidia ismét egy olyan akciót hirdetett, melynek keretében a kiválasztott videokártyák mellé egy játékot adnak. A promóció alanya ezúttal a Watch Dogs, amit ingyen megkapunk, ha a következő Nvidia kártyák egyikét megvásároljuk: GeForce GTX TITAN, 780 Ti, 780, 770, 760, 690, 680, 670, 660 Ti, 660. Meg kell jegyezni, hogy nálunk, Magyarországon nincs ilyen akció, de semmi akadálya annak, hogy az egyik szomszédunktól rendeljük. Részletek a hivatalos oldalon.

A Valve kihozta a játékipart a sötét középkorból -- mondta ezt Brian Fargo, a Eurogamernek adott interjújában. Szerinte nagyon sokat köszönhetünk a Valve-nak, mindazért, amit tett, különösen a fejlesztők, akiknek sokkal több lehetőségük van, mint 2002 előtt, mielőtt a Steam megjelent volna. „A Valve-nak rengeteg hatalma van, de nem él vissza vele, csak hagyja, hogy dolgozzunk egy nyitott környezetben.” Fargo azért is dicsérte a céget, amiért a csapatok közvetlenül a felhasználókhoz jutathatják el a portékájukat, durva korlátozások nélkül.

Még a játék megjelenése előtt, augusztus 27-én megjelenik egy előzmény képregény a The Evil Withinhez, vagyis hát az első rész, a képregény ugyanis négy részes lesz, s heti lebontásban fogja elénk tárni a történetet, melynek középpontjában egy diák áll, aki az eltűnt barátját keresi, de többet talál, mint amire számított.

the-evil-within-comic.jpg

Múlt héten jelentette be a PopCap Games, hogy a Plants vs. Zombies: Garden Warfare című játékban bevezetik a mikrotranzakciót. Eddig nem lehetett tudni, hogy mennyibe fognak kerülni az egyébként sima játékkal is megszerezhető érmék, de most az információ nyilvánosságra került. Nem is olyan vészes a dolog: egy dollártól tíz dollárig lehet csomagok közül választani. Az egy dolláros csomag 13.500 érmét ad, míg tíz dollárt kifizetve már 200.000 érméhez juthat a játékos. Ezekből a szokásos dolgokat lehet megvásárolni: fegyvereket, ruhakiegészítőket, karaktereket.

John Carmack reagált a Zenimax vádjára, miszerint ellopta a cég technológiáit, és azokat felhasználta az Oculus Rift fejlesztéséhez. A programozózseni saját Twitter-csatornáján válaszolt: „Semmilyen munkám nem került szabadalmi oltalom alá. A Zenimax a tulajdonosa a kódnak, amit írtam, de nem tulajdonosa a VR-nek. Az Oculus egyetlen sornyi kódot nem használ abból, amit a Zenimaxszal fennálló szerződésem alatt írtam.”

john-carmack-tweet.jpg

Sajnos az Elder Scrolls Online startja nem indult valami fényesen, több funkcióját is le kellett lőni a játéknak. A Zenimax Online úgy gondolta, hogy kárpótolnia kell a játékosokat, így mindazok, akik május elseje előtt regisztrálták a játékot, és még benne vannak az első harminc napban, plusz öt nap ingyen játékidőt kapnak. Közben azt is bejelentette a Zenimax, hogy hamarosan érkezik a játék első nagy frissítése, mely rengeteg dolgot javít a programban. Így például javítottak az animációkon, a játékos már láthatja azt, hogy ki ölte meg, és milyen képességgel, varázslattal tette azt. Ez felbecsülhetetlen információ lesz a kazamatákban, a PvP meccsekben, valamint Craglornban.

A Croteam és a Devolver Digital is rábólintott a rajongók által készített Serious Sam Classics: Revolution játék fejlesztésére, sőt a kiadó elvállalta, hogy segít terjeszteni a klasszikus lövölde felújított változatát. A játékot már meg is lehet venni 50%-os kedvezménnyel, 5 euróért a Steam korai hozzáférés program keretében.

Az Entertainment Software Association friss kutatásából kiderült, hogy az Egyesült Államokban a megvizsgált lakosság 59 százaléka rendszeresen játékokkal tölti az idejét. A megkérdezettek 68 százaléka valamilyen konzolon játszik, s itt meg is kell jegyezni, hogy ezekkel játszanak a legtöbbet, megelőzve a PC-t és a mobilokat -- bár utóbbit nem sokkal, ugyanis az okostelefonokat a résztvevők 53 százaléka nyomkodja, ráadásul ez elég nagy növekedés a 2012-es adatokhoz képest, amikor még csak a megkérdezettek 21 százaléka játszott okostelefonon.

Érdekesség még, hogy az Egyesült Államokban az átlagos játékos 31 éves, s már 14 éve ezzel tölti a szabadidejének egy részét, valamint a szülők 95 százaléka azt nyilatkozta, hogy odafigyelnek arra, mivel játszik a gyerkőc, de csak az 56 százalékuk véli azt, hogy a játékok a csemete fejlődésében hasznosak.

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!

1 2