Először 2012-ben találkozhattunk a Techland fantasy akciójátékával, az akkoriban még csak Project Hell néven futó programmal, majd 2013-ban jött a hivatalos bejelentés, miszerint az ötletből teljes értékű játék lesz Hellraid néven. Azóta sajnos nem sok minden hallottunk, de mint kiderült, jó okkal, a Techland ugyanis komoly erővel dolgozott azon, hogy a lehető legjobb alkotást készítsék el, ennek a folyamatnak a során pedig változtatások egész sorát kellett végrehajtani, mégpedig annyit, hogy a Hellraid már egy új játék képében lép elénk, s így egy új bejelentés is szükségessé vált.
A Techland tehát ma ismét bejelentette a Hellraid című játékát, közölve, mi minden változott az elmúlt években. Elsőként komplexebb harcrendszert kapunk, amiben az eddig látottaktól eltérően egy- és kétkezes fegyverek, pajzsok, varázsbotok és távolsági fegyverek is helyet kapnak. Ehhez kapcsolódóan változatos harci stílusokat használhatunk, pajzsunkkal taktikusan védekezhetünk, illetve le is rohanhatjuk az ellenfelünket, ha elég bátornak és felkészültnek érezzük magunkat -- felkészülni pedig muszáj lesz.
A fejlesztők ígérete szerint a régi-új játékban okos, az adott helyzethez alkalmazkodó ellenfelekkel nézünk szembe, így jól kell kihasználnunk a fejlődési fát. Ennek sajátossága, hogy teljes szabadságot biztosít, a begyűjtött pontokat úgy oszthatjuk szét, ahogy az a stílusunknak legjobban megfelel. A pontokat aktív és passzív képességekre, valamint varázslatokra költhetjük -- utóbbi támadó, védekező és gyógyító jellegű lehet. Természetesen a harcosunkat a külső tekintetében is nekünk tetszővé formálhatjuk pajzsokkal, ruhákkal és egyéb kiegészítőkkel.
A Hellraid három játékmódot kínál: az egyik a szimpla szólista kampány, amiben hősünkkel azon leszünk, hogy minden áron megállítsuk a pokolfajzatokat. A másik a Mission Mode, amiben az ügyességünket kell bizonyítanunk a pályák minél gyorsabb és eredményesebb teljesítésével. Végül pedig ott az Arena Mode, amiben két vagy négy játékos vállvetve küzd a hullámokban támadó szörnyűségekkel.
A Techland tervei szerint a Hellraid valamikor 2015-ben fog megjelenni, de már csak azért sem mondanak ennél pontosabb dátumot, mivel éppen most ültetik át a programot a Chrome Engine 6 grafikusmotorra, melyet a Dying Light is használ -- persze az új motor azt is magával vonja, hogy komolyabb vas kell a játék alá, így a Hellraid az Xbox 360-at és PS3 immáron megkerülve PS4-re, Xbox One-ra és PC-re fog megjelenni. Idén ősszel egyébként indul a korai hozzáférés, aminek keretében a játékosok visszajelzéseire alapozva szeretnék tovább csiszolni a játékot.