A sorozat szellemi atyja, David Gaider saját blogján osztott meg pár gondolatot a legfrissebb Dragon Age játék fejlődéséről. Elmondása szerint az Inquisition lassan, de biztosan alfafázisba lép, amelyben rendszerint megszabadulnak egyes tartalmaktól. Mindezt azért teszik, hogy a „gyengébb” ötletek kikerüljenek a grandiózus projektből, ezzel teret adva a jobbaknak, amelyek az októberben megjelenő játék nyújtotta élményt fokozzák.
„Még ki kell irtanunk az elénk kerülő bugokat, és felvállalni a tartalom esetleges ritkítását. Ez egy rendkívül stresszes időszak mindenki számára. Minden egyes vágás olyan a számunkra, mintha a játék minőségét rontanánk vele, és ahogy gyűlik a kivágott anyag, úgy érzed, egy rakás sz*rt csinálsz -- aztán emlékezteted magad, hogy ezen minden játék átmegy, és mindennek alternatívája az, hogy elhalasztod a megjelenést, vagy végül ki sem adod a cuccot. Ez az a folyamat, amit a rajongók sose fognak teljesen megérteni; azt kifogásolják, hogy milyen a vitorla színe, miközben a hajótestbe egyre gyorsabban szivárog a víz. Egy pedig egy furcsa disszonancia a mi szemszögünkből.” -- írta a széria vezető írója.
Gaider és csapata jelenleg azon fáradozik, hogy a Dragon Age: Inquisition megfeleljen a nagyérdemű elvárásainak, mi pedig ezt a szándékot jó szívvel fogadjuk, pláne ha már a digitális kiadás 70 eurót kóstál.