Furcsálkodva láttuk, hogy a Codemasters nem készíti el új generációs konzolokra az új, az előd gyermekbetegségeitől mentes játékát, a GRID Autosportot, hanem ragaszkodnak a régi platformokhoz. Mindez ugyanis azt jelenti, hogy a csapat még nincs kész az új grafikusmotorjával, amivel a PS4-en illetve az Xbox One-on villogni tudnának.
Nem kell azonban aggódni, a régi motorban is van még szufla – igaz ehhez egy kicsit trükközni kell. A Codemasters vezető játéktervezője, Richard Kettlewell elmondása szerint a megoldást egy textúracsomag jelenti, amit a PC-s játékosok ingyenesen megkapnak majd a játék premierjének napján. Ez egy 5 GB-os (eredetileg 30 GB-osra tervezett) szépészeti beavatkozás, amivel minden egy kicsit magasabb felbontású és életszerűbb lesz. Ennek telepítése után összesen 16 GB-ot foglal a játék.
Megtudtuk továbbá azt is, hogy konzolon ez a csomag nem lesz elérhető, s csak 30 fps-t tudnak produkálni azok a gépek, míg PC-n természetesen megoldott a 60 fps, valamint az, hogy több monitort is támogasson a játék (4K felbontás is lehetséges), illetve, hogy minden fontosabb, a versenyzéshez szükséges perifériát is kezel.
Kettlewell elmondta azt is, hogy a GRID 2 óta alaposan megváltozott a fejlesztői hozzáállás, korábban ugyanis úgy voltak vele, hogy minden platformon, konzolon és PC-n is ugyanazt adják meg, most azonban már azt mondják, hogy ha valami konzolon nem valósítható meg, az attól még PC-re elkészülhet.