A Codemasters egy hosszas blogbejegyzésben mutatta be a világnak a GRID Autosportot, amivel kapcsolatban már rögtön az elején megjegyezték: a játékosok visszajelzéseire alapozva készítették el a játékot (lesz belső nézet, kettő is!), s noha büszkék a GRID 2-re, tanultak annak néhol egészen negatív fogadtatásából.
A bejelentés jó hírek egész sorát vonultatta fel. Elsőként megtudtuk, hogy a kezelés eltér majd az elődben látottaktól, s inkább a Race Driver GIRD-ben tapasztaltakhoz hasonló lesz, vagyis a GRID Autosport a szimulátorokhoz áll közelebb, bár a Codemasters jelezte, hogy ezúttal sem a teljes hitelességre törekszenek. A cél az, hogy minden egyes autó úgy viselkedjen, ahogy az tőle elvárható, így egy izomautó és egy Formula 3-as fenevad karakterisztikája egészen más lesz, de azért bizonyos mértékig finomíthatók lesznek a tulajdonságok, hogy jobban kézre álljon a kocsi.
A módosítások központja a garázsunk lesz, ahol a verseny kezdete előtt számos ponton finomhangolhatjuk a választott gépünket. Változtathatunk a menetmagasságon, a lengéscsillapítókon, a fékeken, az aerodinamikán és a váltón is. Ezen felül a garázsban minden verseny előtt lehetőségünk van arra, hogy a pályán fussunk pár tesztkört, illetve időmérőt -- előbbi nyilván arra való, hogy megismerkedjünk az arénával, az utóbbi pedig arra, hogy a verseny napján előnyösebb pozícióból induljunk. A tesztkör és az időmérő is opcionális.
A pályák tekintetében több aszfaltcsík vár minket, mint a GRID első és második részében összesen: 22 ország több mint 100 pályáján bizonyíthatjuk rátermettségünket. A felhozatalban nevesített klasszikusok, mint Hockenheim és Sepang található jó pár fiktív, hagyományos vagy utcán kialakított pálya mellett. Ezek a helyszínek öt kategóriába eső versenyeknek fognak otthont adni, s mindegyik kategória más megközelítést követel meg. Lesznek sima és utcai versenyek, endurance és driftfutamok, Formula 3-as gépeket felvonultató mérkőzések -- ezek természetesen a multiplayer módban is visszaköszönnek majd heti kihívásokkal, ranglistákkal és klubrendszerrel kiegészítve.
A szólista karrier során egy profi pilótát fogunk megtestesíteni, akivel a versenyeken való bizonyítással kell minél feljebb jutnunk a ranglétrán. Ezt csapatról csapatra való vándorlással és szponzorok elcsábításával fogjuk megtenni -- na meg a társaink segítségével. Visszatérnek ugyanis a csapattársak, s ezúttal nem csak úgy ott lesznek a pályán, hanem alapvető utasításokat is fogadnak, mint például azt, hogy támadják meg az előttünk lévő pilótát, vagy védjenek minket.
Ahogy azt reggel írtuk, a GRID Autosport nemsokára, június 27-én fog megjelenni PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra, ennek tudatában, valamint az ismertetett részletek alapján pedig tényleg a GRID 2 javított, a játékosok kívánalmainak megfelelő változatát kapunk kézhez.
Viszont a 100 pályát PR szövegnek érzem. Gondolom úgy lesz száz, hogy különböző útvonalakon meg visszafele. Az előző részben is volt pl. Párizsnak öt változata. Így már csak 20 helyszínről van szó, annyi meg kb. volt korábban is.
Az új motorjuk pedig még nincs kész, ezért nem erőltetik a next-gent.