A Codemasters egy hosszas blogbejegyzésben mutatta be a világnak a GRID Autosportot, amivel kapcsolatban már rögtön az elején megjegyezték: a játékosok visszajelzéseire alapozva készítették el a játékot (lesz belső nézet, kettő is!), s noha büszkék a GRID 2-re, tanultak annak néhol egészen negatív fogadtatásából.

A bejelentés jó hírek egész sorát vonultatta fel. Elsőként megtudtuk, hogy a kezelés eltér majd az elődben látottaktól, s inkább a Race Driver GIRD-ben tapasztaltakhoz hasonló lesz, vagyis a GRID Autosport a szimulátorokhoz áll közelebb, bár a Codemasters jelezte, hogy ezúttal sem a teljes hitelességre törekszenek. A cél az, hogy minden egyes autó úgy viselkedjen, ahogy az tőle elvárható, így egy izomautó és egy Formula 3-as fenevad karakterisztikája egészen más lesz, de azért bizonyos mértékig finomíthatók lesznek a tulajdonságok, hogy jobban kézre álljon a kocsi.

A módosítások központja a garázsunk lesz, ahol a verseny kezdete előtt számos ponton finomhangolhatjuk a választott gépünket. Változtathatunk a menetmagasságon, a lengéscsillapítókon, a fékeken, az aerodinamikán és a váltón is. Ezen felül a garázsban minden verseny előtt lehetőségünk van arra, hogy a pályán fussunk pár tesztkört, illetve időmérőt -- előbbi nyilván arra való, hogy megismerkedjünk az arénával, az utóbbi pedig arra, hogy a verseny napján előnyösebb pozícióból induljunk. A tesztkör és az időmérő is opcionális.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A pályák tekintetében több aszfaltcsík vár minket, mint a GRID első és második részében összesen: 22 ország több mint 100 pályáján bizonyíthatjuk rátermettségünket. A felhozatalban nevesített klasszikusok, mint Hockenheim és Sepang található jó pár fiktív, hagyományos vagy utcán kialakított pálya mellett. Ezek a helyszínek öt kategóriába eső versenyeknek fognak otthont adni, s mindegyik kategória más megközelítést követel meg. Lesznek sima és utcai versenyek, endurance és driftfutamok, Formula 3-as gépeket felvonultató mérkőzések -- ezek természetesen a multiplayer módban is visszaköszönnek majd heti kihívásokkal, ranglistákkal és klubrendszerrel kiegészítve.

A szólista karrier során egy profi pilótát fogunk megtestesíteni, akivel a versenyeken való bizonyítással kell minél feljebb jutnunk a ranglétrán. Ezt csapatról csapatra való vándorlással és szponzorok elcsábításával fogjuk megtenni -- na meg a társaink segítségével. Visszatérnek ugyanis a csapattársak, s ezúttal nem csak úgy ott lesznek a pályán, hanem alapvető utasításokat is fogadnak, mint például azt, hogy támadják meg az előttünk lévő pilótát, vagy védjenek minket.

Ahogy azt reggel írtuk, a GRID Autosport nemsokára, június 27-én fog megjelenni PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra, ennek tudatában, valamint az ismertetett részletek alapján pedig tényleg a GRID 2 javított, a játékosok kívánalmainak megfelelő változatát kapunk kézhez.