Egyszer volt, hol nem volt, távol a világtól, még az Óperenciás tengeren is túl, állt egy hatalmas, mesebeli erdő. Ebben az erdőben, igazságos királyuk uralma alatt, békében és boldogságban éldegéltek az állatkák. Igen ám, de egy napon a király hőn szeretett lánya eltűnt, minden bizonnyal elrabolta valaki. A király elkeseredetten kerestette őt szerte az erdőben, átkutatta érte még a legutolsó elrejtett zugát is a fenyveseknek és a hófödte hegycsúcsoknak, de csak nem lelte. Idővel kétségbeesése és elkeseredettsége gyászba, a gyász pedig őrületbe fordult, és manapság már csak úgy ismerik az erdő lakói, mint a gonosz Mad King.

Hősünk (egyszerűen csak Hero) egykor közel állt a királyi családhoz, de mikor a Mad King elkezdett ujjal mutogatni mindenkire, aki szerinte közrejátszhatott lánya eltűnésében, a főszereplőt is megvádolta. Így aztán célunk, hogy bejárjuk az erdőt, és igazságot szolgáltatva, megannyi harcon át eljuthassunk a királyhoz és annak körmönfont, ádáz tanácsadójához, hogy egyszer s mindenkorra pontot tegyünk a zsarnokság végére és megfejtsük, hová lett Princess, a királylány.

Egy pakli mind felett

A Deep, In The Forest alapvetően egy kártyajáték, de maga a setting hiába hajaz erősen a Trónok harcára (még „Hold the Door” nevű kártyába is belefutottam), abszolút családbarát szintre lett lehozva minden egyes összecsapása. Nincs vér, nincsenek leszakadó végtagok, a hihetetlenül cuki állatkák ellen pusztán úgy győzedelmeskedünk, hogy elfogy a HP-jük, majd eltűnnek. Kapunk egy jókora térképet, több bejárható térséggel (az általam tesztelt Early Access-változatban némelynél még a Coming Soon felirat díszelgett), amik minden belépéskor random váltakoznak. Indulhatunk Normal és Hard csaták felé, előbbi a farmolásra igazán jó, míg utóbbi bár vért izzadós, ámde sokkal értékesebb kincseket rejt.

A harc úgy zajlik, hogy kártyákat dobálunk ellenfeleinkre egy megadott pakliból, majd ők támadnak, és végül az győz, aki életben marad. Akadnak szimpla Támadás kártyák, amikkel a leghatásosabb csapásokat vihetjük be, de hasznunkra válhatnak a védelmet, pajzsot biztosító, vagy HP-t visszatöltő kártyák is. Amelyiket feleslegesnek érezzük, azt egyszerűen eldobhatjuk (kvázi aranyra változtatva az értékét), ha pedig nem szeretnénk lépni, akkor az End Turnre kattintva véget vethetünk az adott körnek. A játék egyáltalán nem bonyolult, alig öt perc alatt bele lehet tanulni a kezelésébe, és a három megadott nehézségi fok közül biztosan mindenki megtalálja majd a neki kedvezőt. Szerencsére nem csak harcról harcra vándorolhatunk a térképen, néhány kör után megpihenhetünk egy sátorban (ezzel visszatöltve életerőnket és energiánkat), vagy a helyi boltosnál vásárolhatunk igazán különleges kártyákat. Rendelkezésünkre áll egy Inventory is, ahová az összeszedett cuccokat pakolászhatjuk, amik mind extra tulajdonságokat biztosítanak a kaland során.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Jópofa ez a mesebeli, állatkás setting és igen jókat lehet vigyorogni az ellenfeleink keménynek szánt, ám inkább hipercuki beszólásain is. Hősünk minden győzelem után XP-t kap, fejlődik, szintet lép, így farmolásképp érdemes minél több kört lejátszani, hadd tápolódjon a kis mosómacink. Jelenlegi, 21 Eurós árát én picit sokallom a korai hozzáférés nyújtotta tartalomhoz képest (persze ez támogatás a fejlesztéshez), de ha kap egy masszívabb leárazást, akkor érdemes tenni vele egy próbát, már csak azért is, mert folyamatosan kapja a frissítéseket és ezekkel együtt az új tartalmakat.

A teljes verzióra a fejlesztők még több kártyát, ellenfeleket, felszedhető tárgyakat és a megnyíló helyszíneken túl átdolgozott animációkat ígérnek, szóval a jövőben érdemes lesz figyelemmel kísérni a Deep, In The Forest útját. Annyira biztosan nem fog beszippantani, mint a Hearthstone (de nem is áll mögötte egy Blizzard), viszont jó pár órát így is bele lehet tenni, hogy megmentsd a királyságot, és szétzúzd a zsarnok Mad King hatalmát. Bízom benne, hogy a folyamatosan érkező extra tartalmakkal előbb-utóbb elhagyhatja az Early Acces-státuszt, és egy ígéretes kártyajáték válik belőle, amiben az RPG elemek pont annyira fontosak, mint az, hogy milyen kártyákat használsz fel egy küzdelem során.