Meglehet, hogy csak én vagyok túlzottan pesszimista, de minél többet látok a Dragon Age: The Veilguardból, annál inkább úgy érzem, hogy óriási zakó lesz a BioWare talán utolsó dobása – kétlem, hogy az EA adna még egy esélyt a csapatnak, ha az Anthem után netán ez is elhasal a kasszáknál. Eleve ott van ugyebár a botrányos leleplező előzetes, amit szerintem máig nem hevert ki a rajongók egy része, de azt sem tartom jó ómennek, hogy előbb hangsúlyozták ki a fejlesztők a társak pánszexualitását, minthogy értekeztek volna az olyan sokkal lényegesebb dolgokról, mint a sztori vagy a fejlődési rendszer.

Persze tény, hogy időközben ezeket is megkaptuk néhány terjedelmes játékmenet-videó képében, ám sajnos egyik kiadott mozgókép sem tűnik kellően meggyőzőnek ahhoz, hogy az emberek azon nyomban kinyissák a pénztárcájukat – a látvány például lehetne picivel jobb annak tükrében, hogy az akció-RPG kreatívigazgatója nemrég épp a grafikai határok eléréséről beszélt. Természetesen nem szeretnék előre pálcát törni a szerepjáték felett, és titkon bízom abban, hogy végül rámcáfol a stúdió, de egyelőre inkább a szkeptikusok táborát erősítem, hogy kisebb legyen az esetleges csalódás. A virtuális fotóművészek ugyanakkor már dörzsölhetik a tenyerüket az október 31-i megjelenés miatt, a cég ugyanis néhány nappal ezelőtt bejelentette, hogy a Dragon Age: The Veilguardból sem fog kimaradni napjaink egyik sokak által kedvelt funkciója.

dragon-age-the-veilguard-fotomod-rpg.jpg

A kép forrása: Steam

Bizony, a franchise történetében először kapunk egy beépített fotómódot, hogy bárki szabadon megörökíthesse az általa fontosnak/viccesnek tartott pillanatokat. Maga a rendszer amúgy nem ismeretlen a BioWare számára, hiszen a remekül sikerült Mass Effect Legendary Editionbe is bekerült ez a lehetőség, ami a The Veilguard esetében minden szériatartozéknak minősülő elemet tartalmaz. Szabadon mozgathatjuk tehát a kamerát a tökéletes szög megtalálása érdekében, ahogy a depth of field csúszkát, a kontrasztot, a fényerőt és a fókuszt is tetszés szerint babrálhatjuk, ha pedig valaki igazán nagy művésznek érzi magát, még egy vignette szűrővel is feldobhatja az elkészült műremeket. Ezek után mondanunk sem kell, hogy természetesen a karaktereket (legyen szó a főhősről, a társakról, az ellenfelekről vagy az NPC-kről) is egy gombnyomásra eltüntethetjük, így aki netán a tájképekre szakosodott, az is nyugodtan kísérletezhet. Értelemszerűen nem a fotómód lesz a vízválasztó a minőség szempontjából, mindenesetre örvendetes, hogy erről sem feledkezett meg a BioWare – csak aztán nehogy kiderüljön, hogy több időt és energiát öltek bele a fejlesztők, mint mondjuk a küldetésekbe.

A borítóképek forrása: Steam