Nem sok embert ért meglepetésként, amikor a nagy dérrel-durral bejelentett, a Call of Duty: Ghosts alatt dohogó grafikus motorról elárulták a készítők, hogy egyáltalán nem is új. Az viszont sokakat felbosszantott, hogy az Xbox 360-on gyakorlatilag uralkodó, majd az Xbox One bemutatóján egyetlen érdemi játékként szereplő Call of Duty: Ghostsról kiderült, hogy az Xbox One-ra írt verzió nem fut Full HD-ban a PS4-es átirattal szemben, hanem csak a mostani konzoloktól megszokott 720p-ben renderelt képet skálázza fel 1080p-re. Mindezt azok után, hogy a sorozat gyakorlatilag eggyé vált az Xbox 360-nal.

Akik értenek a dologhoz, tudják jól, hogy a felskálázott kép soha nem lehet olyan jó, mint a natív render. Örülünk, nem örülünk, ez van. Legjobb lenne az egész ügyet gyorsan a szőnyeg alá söpörni, és nem hülyeségeket beszélni, mint ahogy az Infinity Ward teszi, de hát különben nem mosolyoghatnánk a bajszunk alatt, ugye. Az Edge ugyanis megkérdezte a játék mögött álló csapat egyik legfőbb emberét, a projektet összefogó Mark Rubint a dologról, aki össze-vissza beszélt a vele készült interjúban, elismerve végül, hogy fogalma sincs, mennyire fog feltűnni a játékosoknak a két változat közti különbség.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Először azt mondta, hogy van, aki észreveszi és van, aki nincs. Majd azt, hogy az embereket mindkét gépen lenyűgözi majd a grafika, amit csak egy "hű, de jól néz ki" felkiáltással fognak jellemezni (megjegyzem, akik látták a nextgennek megfelelő maximumra húzott PC-s grafikát, tudják, mi igaz ebből és mi nem). A további kérdések után azonban egyre jobban elbizonytalanodott, míg végül kibökte, hogy a csapatnál ők sem tudják, milyen visszhangja lesz a felbontásnak. Egymás mellé téve, képeken és videókon ugyanis minden bizonnyal észre lehet majd venni a különbséget.

Végül Rubin bevallotta, hogy szerinte nem lehet utólag kiadott patch formájában megoldani a motor renderelési problémáit Xbox One-on. Elmondása szerint rengeteg megjelenés utáni tartalom van most előrébb a fejlesztési sorban, és a mérnökök még nem álltak elő semmi ilyen irányú törekvéssel. Magyarra fordítva: ez van, aki Xbox One-t vesz, megszívta. A játék persze ugyanolyan jó lesz, mint más gépeken, és a DLC-k is hamarabb érik majd el a Microsoft gépét, pont úgy, mint eddig. Rendes indokot egyébként máig nem kaptunk a 1080p-s grafika elmaradására. Amikor erről kérdezték, Rubin csak annyit mondott: el akarták érni a stabil 60 fps-t.