A múlt héten felröppent egy olyan pletyka miszerint a Call of Duty: Ghosts kisebb felbontásban működik az Xbox One konzolon, mint a PS4-en. Ezt egy nevét eltitkoló belső forrás mondta a NeoGAF fórumon, így kötelező jelleggel fenntartásokkal kezeltük a dolog, de most, hogy maga a stúdió főnöke erősítette meg, bele kell törődni abba, hogy a Microsoft új konzolja tényleg kevesebbet tud.
Mark Rubin Twitteren mondta el, hogy a Call of Duty: Ghosts Xbox One-on csak 720p-ben működik, amit aztán 1080p felbontásra húznak fel, miközben a PS4 natív Full HD megjelenítésre képes. Rubin ezt kiegészítette azzal, hogy mindkét átiraton a 60 fps sebességet célozták meg. Ekkora a felbontásbeli különbség:
Érdekesség, hogy az év másik nagy lövöldéje, a Battlefield 4 nextgen verziói között is hasonló szakadék van, hiszen a DICE csak 720p-t tud kihozni Xbox One-on, a PS4-en viszont 900p-t, ami 1600x900-as felbontásnak felel meg. Az Xbox One ennyivel gyengébb lenne, mint a PS4?
Csak van egy olyan különbség hogy anno pl az Xbox 360 3 magos Power PC procija és az ATI X1800 és HD2900 közt elhelyezkedő Xenos GPU-ja igen erősnek és újnak számított. Ugyan ez elmondható természetesen a PS3 hardveréről is. Jelenleg marad egy közepesen gyenge AMD APU, aminek vannak ugyan világmegváltónak gondolt újításai - pl.: közös CPU-GPU memória címtér - de inkább az fog dönteni, hogy ki kit fizet le az exkluzivitásért, meg hogyan tömi a fejünket a reklámjaival.
Valaki nagyon elcseszett valamit.