Már mi is tűkön ülve várjuk a Doom Slayer korai éveit bemutató DOOM: The Dark Ages május 15-i megjelenését, Hugo Martin és csapata ugyanis jól láthatóan nem egy rókabőrt szeretne lehúzni a nagy múltú franchise-ról, hanem helyette inkább alaposan megváltoztatta az Eternalben látott receptet. Az egyik előzetes viszont az előző részhez képest visszalépésnek tartja a The Dark Ages-t, és egészen odáig megy, hogy negatív értelemben egy Xbox 360-as címnek bélyegzi a következő felvonást. Különösképp érdekes, hogy ez az egyetlen olyan előzetes, amely gyengének nevezi a játékot, míg az összes többi a briliáns látvány és a kiváló játékmenet miatt dicséri az új DOOM-ot.
Kazuma Hashimoto korábban a Sweet Baby Inc. alkalmazottja volt, amely cégnél mindennél jobban előtérbe lett helyezve a DEI (sokszínűség, egyenlőség, befogadás), azonban az általuk támogatott játékok többsége eléggé elhasalt az elmúlt időszakban (lásd: Suicide Squad: Kill the Justice League vagy az Unknown 9: Awakening). Hashimoto kritikája szerint a The Dark Ages nem viszi tovább az előző játék gyors tempójú, vérpezsdítő harcait a pörgős metálzenével, ehelyett lomhának tűnik, és más akciójátékok olcsó másolatára hasonlít. Az előzetes szerint a játékmenet az Xbox 360-korszak akciójátékait idézi, suta lövöldözős részekkel és nehézkes játékmenettel. Fura, de a legtöbb előzetes mégis inkább az egekbe dicséri a The Dark Ages-t, sőt, a játék rendezője, Hugo Martin is úgy nyilatkozott, hogy ez lesz az eddigi legjobb DOOM, amit az id Software-rel csináltak.
Borítókép forrása: Steam